נתניהו התנגד, אבל ריבלין התעקש לשוחח עם ארדואן על הר הבית

הנשיא הטורקי שיגר בקשה לקיים שיחה עם הנשיא ריבלין בעקבות המתיחות בהר הבית • במשרד החוץ התנגדו, בגיבוי ראש הממשלה, והמליצו לריבלין שלא לקיים את השיחה - משום שטורקיה מתסיסה את ערביי ישראל • למרות זאת, ריבלין התעקש, שוחח עם ארדואן - ודרש גינוי טורקי
יוני גרין
כ"ו תמוז התשע"ז / 20.07.2017 19:21

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח הערב (חמישי) טלפונית עם נשיא טורקיה, זאת בעקבות בקשתו אמש של  רג’פ טייפ ארדואן לקיים את השיחה על רקע המצב האזורי והמתיחות בהר הבית.

השיחה התקיימה למרות שמשרד החוץ העביר חוות דעת שהמליצה שלא לקיים את השיחה בעת הזאת, עמדה אותה גיבה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יועצו המדיני של הנשיא, דוד סרנגה, בדק את הנושא עם בכירים במשרד החוץ שהסבירו כי טורקיה מתסיסה מזה זמן את ערביי ישראל ומזרח ירושלים – ואין לתת לה דריסת רגל בניסיונות הרגעת השטח שמובילה ארה”ב וירדן מעורבת בהם.

נתון נוסף שהונח בפני היועץ המדיני של הנשיא: רק השבוע זימן מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם,  בהנחייתו של ראש הממשלה את השגריר הטורקי בישראל, ודרש ממנו שארצו תפסיק להתסיס את הערבים בישראל בנושא הר הבית.

חרף המידע הזה, בסופו של דבר החליטו בבית הנשיא לקיים את השיחה.

בשיחה הבהיר הנשיא לארדואן כי מתקפת הטרור שהתרחשה ביום שישי שעבר בהר הבית, ”מקום קדוש עבור כולנו”, היא חציית קו אדום בלתי מתקבלת ”המעמידה בסכנה את היכולת שלנו לחיות יחד”.

הנשיא הזכיר לארדואן כי לאחר מתקפות הטרור בטורקיה, מיהרה מדינת ישראל לגנות בתוקף מעשים נפשעים אלו, ולכן ”אנו מצפים לשמוע גינוי דומה גם מטורקיה מפני שטרור הוא טרור בכל מקום בו הוא מתרחש, בירושלים, איסטנבול או פאריז”.

ריבלין גם הדגיש כי ישראל שומרת ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים. ריבלין התייחס גם להצבת המגנומטרים והסערה שעורר המהלך, והדגיש כי הצעדים שננקטו בהר הבית נועדו להבטיח כי מעשי טרור שכאלה לא ישנו, וכי ”חובתנו הקודמת לכל היא השמירה על חיי האזרחים העולים אליו”.

מוסלמיות

צילום: Sebi Berens/Flash90

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשיא המדינה
    24/07/2017 23:39
    פרלה
  1. לא מובנת התחרות של ריבלין עם נתניהו. מה פתאום מתערב נשיא המדינה הנושא החוץ???
    חוצפה פשוט חוצפה לדחוף את האף לעיניינים לא לו.מה גם להציג בפני האןייב שלנו שאין אהבת אחים, אין אחדות אין תמימות דעים, למה החתירה הזו תחת ראש הממשלה? נשיא הוא בובה ותו לא!!! משרה מיותרת שגוזלת כספי ציבור. אז אם אתה כבר שם תעשה דברים מועילים יותר.

  2. נשיא המדינה
    24/07/2017 23:41
    פרלה
  3. למה לא מפרסמים את התגובה ???? ממה פוחדים??? נשיא המדינה ניפגש עם ארדואן שונא מושבע של ישראל וחותר תחת ראש הממשלה.!!!
    לא תפקיד שלו . שיתעסק בעינייניו. הוא לא נבחר ע”י הציבור לייצג אותו.