לא לוקחים משגיח לרוסיה? הרבנות הצבאית נגד תחרות הבישול הצבאי

צה"ל שולח משלחת לתחרות בישול צבאי המתקיימת ברוסיה, אך ללא משגיח כשרות • ברבנות הצבאית כועסים: "לא נתמוך במשלחת" • דובר צה"ל: "יהיה משגיח מהקהילה המקומית אשר מודע לנהלים ולכללי הכשרות בצבא|"
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשע"ז / 20.07.2017 15:19

בסוף החודש צפויה, לראשונה, להשתתף משלחת של צה”ל בתחרות בישול בינלאומית שמארחת רוסיה – בה צפויים להשתתף צבאות נוספים מכל רחבי העולם.

העיתון ‘ישראל היום’ מדווח, כי אל”מ הרב חגי ולוסקי, ראש מחלקת כשרות והלכה ברבנות הצבאית,שיגר  אי־מייל לרבנים צבאיים, ובו ביקש שיודיעו לחיילים שלהם המשתתפים במשלחת, כי הוא מסיר את תמיכתו מהמשלחת – מכיוון שלא צורף אליה משגיח כשרות.

באי־מייל נכתב: “בסוף חודש יולי יוצאת משלחת של צה”ל להשתתף בתחרות הבישול ‘משחקי הצבא’ ברוסיה. לפני יותר מחודש הצטרפנו להיערכות לנסיעה. העברנו את דגשי הרבנות, שהעיקריים שבהם: מזון כשר, עמדה אחת קבועה וכלים חדשים.

“בדיונים הרבים שקיימנו הדגשנו נקודה נוספת – הצורך בצירוף נגד כשרות מטעמנו, שיפקח על ההכשרה, על רכש המזון, כמו גם על תהליכי הבישול והאפייה”.

הרב ולוסקי מוסיף: “מטעמים שאינם מובנים לא מאשרים צירוף נגד כשרות למשלחת, והמענה שניתן על ידי נספח צה”ל ברוסיה – משגיח כשרות מהקהילה המקומית. אין צורך להכביר במילים אודות הצורך באיש מקצוע בעל ניסיון בפרויקט גדול שכזה. איני יודע מה ניסיונו של המשגיח ואופן הפיקוח, ועל כן אנו מסירים את תמיכתנו במשלחת זו”.

מדובר צה”ל נמסר: “בתאריך 24 ביולי 2017 עתידה לצאת משלחת ובה עשרה נציגי צה”ל לרוסיה, על מנת להשתתף בתחרות בישול בין צבאות העולם. המשלחת מוגדרת, על פי פקודת הצבא כ’משלחת קטנה’ מכיוון שהיא מונה פחות מ־20 משתתפים, ולכן אינה מחויבת בליווי משגיח כשרות. לטובת המשלחת, הוגדר משגיח כשרות מהקהילה המקומית אשר מודע לנהלים ולכללי הכשרות בצבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות