ההיסטריה של מקורבי דרעי: ‘לשלוח את כל הח”כים לפוליגרף ונדע מי זה’

הפרסום על פגישות התיאום של ח"כי ש"ס לקראת 'היום שאחרי אריה דרעי' - גרר היסטריה בסביבתו • ח"כ: "מה חושבים, שאנחנו 'בוקים'? שבחדרי חדרים או במזנון אף אחד לא חושב על זה?!" • גואטה: "שיוציא את זה, נשלח אחרי זה את כולם למכונת אמת ונדע מי זה. פעם אחת ולתמיד וגמרנו"
יוני גרין
כ"ו תמוז התשע"ז / 20.07.2017 10:41

הדיווח של ‘ישראל היום’ אתמול על המתרחש מתחת לפני השטח בתנועת ש”ס לקראת ה’יום שאחרי’, אם וכאשר ייאלץ אריה דרעי לפרוש מהזירה הפוליטית בשל מצבו המשפטי – הפך אתמול לשיחת היום במפלגה ומחוצה לה.

בש”ס אמנם יצאו בהכחשה גורפת, וחברי הסיעה אף אולצו לחתום על מכתב בו הם מצהירים כי “מבחינתנו לא קיים מושג ‘היום שאחרי'” – אך למרות זאת, בשיחות עם הח”כים הדברים נשמעים קצת אחרת.

“אין ישיבה לפרוטוקול שבה מתכנסים כולם, יושבים מאחורי שולחן ודנים על מה יהיה ביום שאחרי. אבל מה חושבים, שאנחנו ‘בוקים’? שבחדרי חדרים או בשיחות מזנון אף אחד לא חושב על זה?!” אמר אתמול ח”כ במפלגה ל’ישראל היום’.

במקביל, נשמע מזכ”ל תנועת ש”ס, ח”כ יגאל גואטה, כמי שמאיים לשלוח את הח”כים של המפלגה לבדיקת פוליגרף, בגלל ההקלטה: “שיוציא את זה (את הפרסום), נשלח אחרי זה את כולם למכונת אמת ונדע מי זה. פעם אחת ולתמיד וגמרנו”, אמר גואטה.

לפי הדיווח בישראל היום, בשבועות האחרונים חברי כנסת בש”ס מנהלים שיחות ומגעים אינטנסיביים על ה’יום שאחרי’. בשיחות הללו, כך לפי הדיווח, הם שללו הצנחת מועמד מטעם דרעי לראשות המפלגה, וכן דנו על חסימת דרכו של היו”ר הקודם, אלי ישי, לראשות המפלגה אם זה ינסה לרשת את היו”ר.

במהלך השיחות, לפי הדיווח,  סיכמו הח”כים השותפים למהלך – המהווים כ־80 אחוזים מכלל חברי הסיעה, כולל ח”כים המזוהים לחלוטין עם דרעי, כי בכל תרחיש יפעלו בתיאום מלא, כולל העמדת היו”ר הבא.

לפי ‘ישראל היום’, הקלטה של אחד מחברי הכנסת מתוך דיון סגור, הגיעה לידי העיתון – והח”כ נשמע אומר:  “טוב שכרגע אנחנו שותקים ולא מתראיינים, כי זה לא נכון עכשיו לדבר, אבל אנחנו לא יכולים להפקיר את הזירה. לא להנהגה בשליטה משלט רחוק, וגם לא להנחתה מבחוץ. אחד מאיתנו צריך לקחת את זה, מי שימנה חכם שלום”.

יודגש, כי כל השיחות והמגעים בין הח”כים לבין עצמם, ובינם לרבני התנועה, עוסקים אך ורק בתרחיש שאריה דרעי נאלץ או מחליט לפרוש בשל מצבו המשפטי, כאשר כולם מודעים לכך שאם דרעי נשאר – אין שום סיכוי לאיש להזיזו ממקומו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ש
    20/07/2017 11:46
    הראל
  1. נקודה!!!!