הפעילות של צה”ל למען הפצועים הסורים נחשפת • צפו בגלריה

פרויקט 'שכנות טובה' נועד להקל על חיי האזרחים מעבר לגבול, שחיים בצלה של המלחמה • אלפים הגיעו לטיפול בישראל ומאות טונות של ציוד הומניטרי הועבר לסוריה
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 17:23

צה”ל מסייע לפצועים בסוריה במספרים חסרי תקדים: מאז החלה הלחימה במדינה השסועה, טופלו בישראל כ-3000 פצועים ואושרה כניסתם של כאלף ילדים והוריהם לצורכי טיפול רפואי.

“רק אתמול נכנסו שני ילדים לניתוחי לב בבית החולים שיבא במימון מרכז פרס לשלום”, מספר תא”ל יניב עשור,  מפקד אוגדת הגולן.

מפקד מנהלת ‘שכנות טובה”, סא”ל א’, מספר כי לאחר שנודע לצה”ל שמרפאה מקומית בסוריה הופצצה, מיהרה מערכת הביטחון לשלוח צוות רפואי עם ציוד כדי לסייע לנזקקים.

צה”ל הציג היום נתונים, לפיהם כחצי מיליון בני אדם נהרגו ברחבי סוריה מאז החלה הלחימה בשנת 2011. כשני מיליון בני אדם נוספים נפצעו, שישה מיליון וחצי נעקרו מבתיהם ו-5.9 מיליון נוספים הפכו לפליטים, בעיקר במדינות השכנות. הנזק לתשתיות נאמד בכ-250 מיליארד דולר, וההערכה לתקופת השיקום עומדת על 30 שנים לפחות.

העברת מזון:

לא כולם רואים בעין טובה את הסיוע של ישראל והתערבותה בסוריה. “הרצון לעזור לסורים ולשמר את האינטרסים של המדינה גברו על כל השיקולים האחרים והיום ניתן לכך ביטוי בשטח”, מסביר גורם צבאי.

תא”ל עשור יודע גם לקבוע בוודאות: “מהשטח שבו פועלים המורדים – שבני המקום מוחזקים שם, לא יצא אף פיגוע וזה מלמד על חשיבות עבודתנו לשכנות טובה”.

ציוד רפואי:

מנהלת שכנות טובה הוקמה באוגוסט 2016 במטרה לעזור ולסייע לפצועים הסורים. היחידה עוסקת בסיוע רפואי, מזון, ביגוד, דלק ומים. מאז הקמת היחידה הועברו כ-450,000 ליטר דלק, 112 טון ביגוד ונעליים, 1,800 חבילות טיטולים ועוד.

לחוויית גלישה: לחצו על תמונה וגלגלו באמצעות העכבר או החיצים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוריה
    24/07/2017 19:57
    שמואל גוטמן
  1. כל הכבוד כך צריך להמשיך בכל התנופה אולי יהיה סיכוי למדינה הזו לשרות עוד 50 שנה