“מתנהגים בטירוף” • מבוכה לנתניהו: הוקלט תוקף את האיחוד האירופי

ראש הממשלה נתניהו לא ידע שהמקרופונים בפגישה הסגורה שקיים עם מנהיגי מדינות פתוחים - ותקף בחריפות את האיחוד האירופאי: "אירופה חותרת תחת ביטחונה בכך שהיא חותרת תחת ישראל, בגלל ניסיון מטורף להציב תנאים פוליטיים"
אליעזר היון
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 14:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (רביעי) את האיחוד האירופי, והאשים את המוסד בן 28 המדינות כי הוא חותר תחת ישראל.

אלא שהדברים של ראש הממשלה הגיעו לידי העיתונאים בטעות, שכן נתניהו שוחח בבודפשט עם ראשי הממשלות של הונגריה, צ’כיה, פולין וסלובקיה בפגישה סגורה – ולא ידע כי המיקרופון בחדר נותר פתוח.

“האיחוד האירופי הוא הארגון הבינלאומי היחיד שמתנה את היחסים עם ישראל, שנותנת לו טכנולוגיה, בשיקולים פוליטיים”, אמר ראש הממשלה, והוסיף בעקוצנות: “אירופה צריכה להחליט אם היא רוצה לחיות ולשגשג או להצטמק להיעלם”.

“אף אחד (אחר) לא עושה זאת”, העיד ראש הממשלה, על פי הדיווח של ברק רביד באתר ”הארץ”. ”יש לנו יחסים מיוחדים עם סין ולא אכפת להם מהנושאים הפוליטיים. מודי אמר לי: ‘אני צריך לדאוג לאינטרסים של הודו, איפה אקבל את זה? ברמאללה? רוסיה לא מציבה תנאים פוליטיים ואפריקה לא. רק האיחוד האירופי מתנה את זה. זה מטורף. זה מנוגד לאינטרסים של אירופה”.

נתניהו ביקש מראשי הממשלה: ”תעבירו מסר לעמיתיכם באירופה לגבי איך לעזור לאירופה, אל תחתרו תחת המדינה היחידה באזור שדואגת לאינטרסים של אירופה. תפסיקו לתקוף את ישראל. תתמכו בישראל. אירופה מנתקת עצמה ממרכז החדשנות הגדול בעולם. אין כאן היגיון. אירופה חותרת תחת ביטחונה בכך שהיא חותרת תחת ישראל, בגלל ניסיון מטורף להציב תנאים פוליטיים”.

לאחר דבריו הקשים, אמר ראש הממשלה בניסיון הרגעה: “אני לפעמים לא פוליטיקלי קורקט, אתם אולי קצת בהלם מכך, אבל זאת הייתה בדיחה”.

בשלב זה הבינו בלישכת ראש הממשלה כי המקרופונים נותרו פתוחים, והעיתונאים שמעו באזניות שחולקו להם את תוכן השיחה – והפסיקו את השידור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות