דרעי בהיסטריה? הח”כים הוחתמו: ‘מבחינתנו אין מושג ‘היום שאחרי”

דיווח ב'ישראל היום' על פגישות תיאום של ח"כי ש"ס שלא לאפשר הנחתה מבחוץ או את חזרת אלי ישי - על רקע שמועות שדרעי יצניח מועמד מטעמו לתפקיד היו"ר אם יאלץ לפרוש, הבהיל את סביבת יו"ר ש"ס • שיגרו מכתב הכחשה: "זו עלילת דם שקרית. כל חברי סיעת ש״ס תומכים תמיכה מוחלטת בדרעי"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 12:16

סביבתו של אריה דרעי בפאניקה? עיתון ‘ישראל היום’ דיווח היום (רביעי), כי בעוד חברי הכנסת וחברי מועצת חכמי התורה של ש”ס מגבים כלפי חוץ את היו”ר אריה דרעי, ומתנערים בפומבי מכל תרחיש בו אדם אחר ימשיך להנהיג את המפלגה – מתחת לפני השטח מנשבות רוחות אחרות לחלוטין.

לפי הדיווח, בשבועות האחרונים חברי כנסת בש”ס מנהלים שיחות ומגעים אינטנסיביים על ה”יום שאחרי”, אם וכאשר ייאלץ אריה דרעי לפרוש מהזירה הפוליטית בשל מצבו המשפטי.

בשיחות הללו, כך לפי הדיווח, הם שללו הצנחת מועמד מטעם דרעי לראשות המפלגה, וכן דנו על חסימת דרכו של היו”ר הקודם, אלי ישי, לראשות המפלגה אם זה ינסה לרשת את היו”ר.

במהלך השיחות סיכמו הח”כים השותפים למהלך – המהווים כ־80 אחוזים מכלל חברי הסיעה, כולל ח”כים המזוהים לחלוטין עם דרעי, כי בכל תרחיש יפעלו בתיאום מלא, כולל העמדת היו”ר הבא.

יצוין כי חרדים 10 דיווח על ההתפתחויות כבר לפני יותר מחודש.  גם בשיחה שקיימה הפרשנית הפוליטית שרי רוט ב’לונדון את קירשנבאום’ עם ירון לונדון, היא דיברה על ההכנות לקראת ‘היום שאחרי’.

לפי ישראל היום, הקלטה של אחד מחברי הכנסת מתוך דיון סגור, הגיעה לידי העיתון – והח”כ נשמע אומר:  “טוב שכרגע אנחנו שותקים ולא מתראיינים, כי זה לא נכון עכשיו לדבר, אבל אנחנו לא יכולים להפקיר את הזירה. לא להנהגה בשליטה משלט רחוק, וגם לא להנחתה מבחוץ. אחד מאיתנו צריך לקחת את זה, מי שימנה חכם שלום”.

יודגש, כי כל השיחות והמגעים בין הח”כים לבין עצמם, ובינם לרבנים, עוסקים אך ורק בתרחיש שאריה דרעי נאלץ או מחליט לפרוש בשל מצבו המשפטי, כאשר כולם מודעים לכך שאם דרעי נשאר – אין שום סיכוי לאיש להזיזו ממקומו.

לפי ההקלטה שבידי ישראל היום, הח”כ תיאר גם את הצורך לקרב אל ש”ס את הראשל”צ הגרש”מ עמאר. “חכם שלום מתחנן שיביאו לו את הרב עמאר ואומר, ‘נגמרת לי המפלגה בין הידיים'”, מתאר חבר הכנסת בשיחה הסגורה.

אם חכם שלום אכן אמר את הדברים, כפי שמעיד אותו ח”כ, הרי שמדובר בהבעת אי אמון ברורה בדרעי וביכולתו להוביל את המפלגה להצלחה בבחירות הבאות.

בישראל היום מציינים, כי מה שהטריד את חברי הכנסת הן השמועות שדרעי מתכוון להצניח מועמד מטעמו לראשות המפלגה, אם הוא עצמו ייאלץ לפרוש – וכך למעשה להנהיג את ש”ס בשלט רחוק על ידי עושה דברו. דרעי כמובן מכחיש את הדברים.

וכיצד הגיבו בש”ס על הידיעה? שם מיהרו להחתים את חברי הכנסת על מכתב הכחשה.

וכך נאמר בתגובה ששיגרו אנשיו של דרעי לישראל היום:

“נודע לנו כי בכוונתכם לפרסם כתבה על פגישה שערכו 80 אחוזים מחברי הכנסת של סיעת ש״ס כדברי כתבכם, ובו דנו חברי הכנסת מה צריך לעשות אם וכאשר השר אריה דרעי ייאלץ לפרוש מתפקיד יו״ר תנועת ש״ס.

“הרינו להודיע באופן חד משמעי כי פגישה כזאת מעולם לא נערכה וכי מדובר בשקר גס מוחלט. כל חברי סיעת ש״ס תומכים תמיכה מוחלטת ביו״ר התנועה השר אריה דרעי ומבחינתנו לא קיים מושג ‘היום שאחרי’.

“זו עלילת דם שקרית ואנו מודיעים בזאת כי אם תפורסם כתבה כזאת, נפרסם מחר את המכתב בתפוצה גדולה בכל כלי התקשורת.

“מועצת חכמי התורה, כמו גם כל חברי הכנסת של ש״ס על כל חבריה, ונציגיה בכל הארץ עומדים מאחרי היו״ר אריה דרעי ללא שום ערעור”.

על המכתב חתומים יגאל גואטה, משולם נהרי, דוד אזולאי, יצחק כהן, יואב בן צור, מיכאל מליכאלי, יעקב מרגי ויצחק וקנין.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהי רצון שיקוים בשס הנאמר:
    19/07/2017 13:36
    הם גויים ברברים
  1. סוד מדינה – הם גויים ברברים. ולא תתחתן במ’.

  2. שס מבינים שעם דרעי שס נמחקת
    21/07/2017 05:47
    אבי
  3. חכם שלום מבין והחכים ששס הולכת לימחק בסקרים פנימיים הם מגיעים ל4 מנדטים אם אלי ישי יהיה בראש שס מתרוממת לעשר בדור