דיבר נגד הערבים? הפרקליטות לא תעמיד לדין את הרב שמואל אליהו

המרכז הרפורמי לדת ומדינה עתר לבג"ץ נגד רבה של צפת, בשל התבטאויותיו נגד ערבים • בפרקליטות המדינה הוחלט בתגובה: במקום העמדה לדין, שרת המשפטים תנהל עמו "שיחת הבהרה"
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ז / 18.07.2017 22:16

פרקליטות המדינה החליטה שלא להעמיד לדין משמעתי את הגאון רבי שמואל אליהו, בגין התבטאויותיו נגד בני מיעוטים. במקום זאת, שרת המשפטים, איילת שקד, תקיים עם הרב שיחת הבהרה.

לפי דיווח באתר nrg, שחשף את ההחלטה, פרקליטות המדינה הודיעה על כך בשם משרד המשפטים בעקבות עתירה לבג”ץ של המרכז הרפורמי לדת ומדינה.

בעתירה נדרש ממשרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו בעקבות התבטאויותיו השנויות במחלוקת, בנימוק כי בתור רבה של העיר צפת, הרב אליהו נחשב עובד מדינה.

על פי הודעת הפרקליטות, שיחת ההבהרה שתנהל שרת המשפטים עם הרב “תדגיש בין היתר את חובת הזהירות המתבקשת מתוקף תפקידו”.

הפרקליטות גם מבקשת מבג”ץ לדחות את העתירה, וזאת בשל הנוהג לפיו בג”ץ מתערב בהחלטות של העמדה לדין משמעתי הוא “מצומצם ביותר”.

בין ההתבטאויות שבגינן הוגשה העתירה, אמר הרב אליהו: “צריך לזרוק את כל הסטודנטים הערבים ממכללת צפת”, וגם: “אני עדיין קורא לא להשכיר דירות לערבים ולא למכור דירות לערבים, אני לא חזרתי בי מדבריי. שהם יחיו באזור שלהם, ואנחנו באזור שלנו”.

מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, הגיבה להודעת הפרקליטות ואמרה ל-nrg: “מזה שנים שהרב אליהו עושה שימוש בתפקידו הציבורי כדי להסית באופן פרוע נגד הציבור הערבי, כמו גם כנגד רשויות השלטון ואף מתבטא באופן מפלגתי האסור על פי חוק. למרות עשרות התבטאויות חמורות של הרב אליהו, שרת המשפטים החליטה למעול בתפקידה ולא להעמידו לדין משמעתי. פירוש הדבר כי הרב אליהו – בניגוד לשאר אזרחי המדינה – נמצא מעל החוק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות