ללום מאיים על ראשי ערים והמחוז החרדי: שיבוץ מיד או ביהמ”ש

עו"ד יואב ללום שיגר מכתבי "התראה בטרם נקיטת צעדים משפטיים" למשה אבוטבול, יעקב גוטרמן, ואיציק זהבי: "למרות שחלף יותר מחודש לאחר המועד האחרון לסיום הליכי השיבוץ - לא מעט תלמידות נמצאות בביתן וכוססות ציפורניים" • דורש: להורות מיד ל-7 רשויות חרדיות להשלים השיבוץ
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשע"ז / 18.07.2017 18:10

עו”ד יואב ללום שיגר היום (שלישי), בשמו ובשם עמותת ‘נוער כהלכה’, מכתבי “התראה בטרם נקיטת צעדים משפטיים” לראש העיר בית שמש משה אבוטבול, לראש העיר מודיעין עלית יעקב גוטרמן, ולמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי – בשל אי שיבוץ תלמידות בסמינרים בערים החרדיות והכישלון של המחוז החרדי.

ללום מציין במכתבו, כי בהתאם לדין ולהנחיות המחייבות, לאחר ביצוע הרישום לסמינרים, “וככל ונותרו תלמיד/ות ללא מענה, הרי שהרשות המקומית בתוקף סמכותה אמורה לבצע שיבוץ התלמידות הנותרות למוסדות קיימים ביישוב שבתחום שיפוטה”.

ללום מזכיר, כי “הנחיות השיבוץ מורות  באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי הליך השיבוץ יושלם באופן מלא ומוחלט וזאת לכל המאוחר עד ה-15 ביוני”.

ללום מציין במכתבו לראשי הערים ולראש המחוז החרדי, כי למרות שחלף יותר מחודש לאחר המועד האחרון לסיום הליכי השיבוץ, ולמרות שנותר חודש וחצי לתחילת שנת הלימודים – טרם הושלם הליך השיבוץ “ובאופן הפוגע בצורה קשה בתלמידות, כאשר לא מעט תלמידות נמצאות בביתן וכוססות ציפורניים כאשר הן אינן יודעות היכן הן לומדות בשנת הלימודים הממשמשת ובאה.

ללום מבקש מהמחוז החרדי להורות באופן מיידי לכלל הרשויות  להשלים את הליכי השיבוץ, ולהודיע לכלל התלמידות בערים: בית שמש, ירושלים, ביתר עלית, מודיעין עלית, רכסים, אלעד, ובני ברק.

יו”ר נוער כהלכה מזהיר, כי נוכח הפגיעה האנושה בתלמידות, עקב רמיסת הנחיות השיבוץ,  על ידי הרשויות המקומיות, “אבקש להשיב לי תוך שבעה ימים היכן עומד השיבוץ בכל הרשויות האמורות, שאם לא כן, איאלץ לפנות לבית המשפט”.

ככל הידוע, מאות תלמידות בכל הערים החרדיות, טרם שובצו ללימודים בבתי הספר – וזאת בניגוד לנהלים ולהנחיות.

כפי שנחשף בחרדים 10, שיגר עו”ד יואב ללום כבר לפני כשלושה שבועות מכתב “התראה בטרם נקיטת צעדים משפטיים” לראש העיר בית שמש משה אבוטבול, ולמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי – לאחר שסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בבית שמש, ישעיהו ארנרייך, הודיע למנהלי הסמינרים בעיר, כי “מחלקת החינוך לא תעסוק השנה בשיבוץ תלמידים”.

ללום ציין אז כי “הודעה זו וביצועה הינם בניגוד מפורש לחוק, לתקנות ולהנחיות הרישום החלות על העניין”.

במשרד החינוך הסכימו עם ללום והבהירו לראש העיר בית שמש, ולגורמים הרלוונטיים, כי לפי החוק עליהם לדאוג לשיבוץ כל התלמידים והתלמידות במוסדות החינוך.

בעקבות כך שוחח ראש עיריית בית שמש עם מנהל המחוז איציק זהבי וביקש תוספת זמן של עשרה ימים לסיום השיבוץ בשל בעיות פנימיות בעיר. זהבי אישר את הבקשה אך הבהיר לראש העירייה כי הוא מצפה שבעוד עשרה ימים כל הבנות ישובצו בסמינרים.

מאז, תאריך היעד חלף, והתלמידות עדיין לא שובצו.

יצוין כי ראש העיר בית שמש שהה בשבוע האחרון בחו”ל ושב ארצה אתמול בערב.

מעיריית בית שמש לא התקבלה עדיין תגובה. עיריית מודיעין עלית אינה מגיבה לאתרי אינטרנט חרדים.

גורם במחוז החרדי אומר, כי במודיעין עלית שובצו כל התלמידות, ו”בבית שמש ראש העירייה היה בחו”ל בימים האחרונים, חזר אתמול והבטיח לסיים מהר את השיבוץ”.

כתב חרדים 10 מציין, כי עיריית מודיעין עלית שיבצה תלמידות בסמינר ‘הגר’, אולם מנהל הסמינר מסרב לממש את השיבוץ. גורמים בסמינר אומרים, כי לא יתכן שכל הבנות שסורבו על ידי יתר הסמינרים בעיר – ישובצו דווקא אצלם.

 

מכתב ללום, בית שמש

מכתב ללום, בית שמש

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפחות פעם בשנה בטוח יש לו עבודה. רק
    18/07/2017 19:06
    אני
  1. חבל שבנושא הזה