דבורה גונן: “את דני רצח מחבל, את הוידוא הריגה עשה לי בג”צ” • צפו

גונן תקפה בכנס של תנועת דרך חיים את האטימות שהפגינו כלפיה השופטים בדיון על הריסת בית רוצח בנה דני הי"ד • מאי גולן, שנשאה גם היא דברים בכנס: "שר אחד, שרק רוצה להתחבב בעיני התקשורת, תוקע מקלות בגלגלים"
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשע"ז / 18.07.2017 15:40

דבורה גונן, אמו של דני גונן הי”ד, שנרצח בפיגוע ליד דולב בשנת 2015, התייחסה לדיון שנערך בבג”צ בנוגע להריסת בית רוצח בנה בכנס ‘שלטון העם או שלטון בג”צ?’ של תנועת ‘דרך חיים’.

בעתירה שהגישו ארגוני שמאל נגד הריסת בית רוצח דני גונ הי”דן, התפתח דין ודברים חריף בין דבורה גונן ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור.

בהתייחס לאותו דיון, אמרה גונן בכנס: “הרגשתי שדני נרצח ולי עשו וידוא הריגה. כל הדיון התקיים בהנחה שקירות וזכוכיות של בתי משפחות מחבלים יותר חשובים מהבנים שלנו. הקריטריון היה אם המשפחה ידעה או לא ידעה, ולא התייחסו לצורך להרתיע את המחבל הבא”.

 גם בנוגע לידיעת המשפחה, קבלה גונן על ההיתממות, לדבריה, של השופטים: “המחבל שרצח את בני, זה היה הניסיון הארבעה עשר שלו לרצוח יהודי. איך אפשר לומר שהמשפחה לא ידעה, בטח שהמשפחה ידעה וגם כל כלי התקשורת ידעו. האמהות של המחבלים יוצאות לתקשורת ומהללות את הבנים שלהן. אני בעד דמוקרטיה, אבל לא מוכנה לתפיסה שזכות של מחבל קודמת לזכות שלי כעם היהודי”.

 בכנס נשאה דברים גם מאי גולן, העומדת בראש עמותת ‘העיר העברית’ שנאבקת בהשתלטות המסתננים מסודן ואריתריאה על דרום תל אביב. גולן דיברה אף היא על הניתוק שחוותה בדיוני בג”צ על חוק המסתננים.

“איך יכול להיות שאנו עומדים מולם, והשופט פוגלמן מדבר על איך אפשר לדאוג לתחביבים ולזוגיות של המסתננים, במקום לדאוג לבטחונה של אישה בת 70 שנרצחה, או של אישה שפגעו בה במשך 3 שעות. זה הבית שאמור להיות אחראי על הצדק, ומה שקורה בו הוא חוסר צדק משווע”, אמרה.

גולן סיפרה על פנייתה לנשיאת בית המשפט העליון בבקשה שתואיל לסייר בדרום תל אביב, והתשובה שקיבלה: “פנינו לנשיאה נאור, הצענו לה לבוא לסיור של 20 דקות אצלנו, שתרגיש מה הולך. תשובתה הייתה ‘מה פתאום’, זה לא מכבודה להגיע, לא מכבודה לראות מה מצבנו, אנחנו לא מעניינים אותה”.

 גולן רואה במאבק בהשתלטות בג”צ על סדר היום מאבק שצריך לאגד את כלל הציבור, היות והמשותף לסבלם של אנשים ממקומות ומצוקות שונים הוא האטימות שמשדר כלפיהם בג”צ.

היא מפנה אצבע מאשימה גם כלפי השר כחלון: “שמעתי את כחלון מתבטא בתקשורת שבג”צ מגן על החלשים. אני לא מצליחה להבין – החזקים זה הקשישים והעניים בדרום תל אביב? או אולי אמהות שכולות? או שתושבי עמונה? זה פשוט אבסורד. כחלון תוקע כל צעד במאבק הכל כך חשוב הזה. לא יכול להיות ששר אחד, שרק רוצה להתחבב בעיני התקשורת, יתקע מקלות בגלגלים של מאבק שהעם במדינת ישראל רוצה בו”, הוסיפה גולן.

 כנס ‘שלטון העם או שלטון בג”צ?’ נערך במרכז ‘חיבה’ בירושלים בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור.

הכנס נערך כחלק מקמפיין שמובילה תנועת דרך חיים כנגד השתלטות בג”צ לדבריה על המדינה. מטעם התנועה דיבר בכנס עו”ד אורי ציפורי, יו”ר התא המשפטי של התנועה שניסח את התיקון לחוק המשילות אותו מקדם ח”כ מוטי יוגב אשר הסביר את הצורך בחוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות