אורבן התנצל על התנהלות הונגריה בשואה. נתניהו: אלה מילים חזקות

ראש ממשלת הונגריה הצהיר במסיבת עיתונאים משותפת עם נתניהו בבודפשט: "הונגריה חטאה כשלא הגנה על היהודים בשואה. הבהרתי לראש ממשלת ישראל שזה לא יקרה לעולם שוב"
נתן פרל
כ"ד תמוז התשע"ז / 18.07.2017 14:38

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר בצהריים (שלישי), במהלך במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מדינתו מודעת לפרק האפל בהיסטוריה שלה בתקופת השואה.

“הונגריה טעתה וחטאה כששיתפה פעולה עם הנאצים ולא הגנה על היהודים. בחרנו במלחמת העולם השנייה לשתף פעולה עם הנאצים במקום לשמור על היהודים  הבהרתי לראש ממשלת ישראל שזה לא יקרה לעולם שוב. עלינו לשים סוף לאנטישמיות המוגברת באירופה, הבהרתי שאנחנו מכבדים את זכותה של ישראל להגן על עצמה, יש לממשלה מדיניות של אפס סובלנות כלפי אנטישמיות”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להבהיר שלכל ממשלה הונגרית יש מחויבות להגן על ביטחון כל אזרחיה מבלי קשר למוצאם”.

נתניהו נשא דברים לאחר מכן ואמר כי שוחח עם אורבן על החששות ששמע מהקהילה היהודית בנושאים אלו. “הוא הבהיר בצורה חד-משמעית, כפי שהבהיר כאן באופן פומבי, אני מודה לו על כך, אלה מילים חזקות”.

נתניהו ורעייתו שרה התארחו היום בפרלמנט בבודפשט על ידי אורבן ורעייתו אניקו בטקס רשמי, בליווי משמר כבוד ותזמורת צבאית. לאחר טקס קבלת הפנים, אורבן ורעייתו ערכו לבני הזוג נתניהו סיור בפרלמנט, ומשם המשיכו שני המנהיגים לפגישה ביניהם.

בהמשך תתקיים פגישה מורחבת עם שרי ממשלת הונגריה ועם פמליית ראש הממשלה, בה נכלל גם ח”כ ישראל אייכלר – יו”ר אגודת הידידות ישראל-הונגריה.

במהלך הפגישה המורחבת, יחתמו הצדדים על הסכם תרבות בילטרלי, שנועד לאפשר מימון הדדי למופעי תרבות, ועל הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית.

וידאו: עומר מירון, לע״מ. סאונד: בן פרץ, לע״מ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות