גרמניה דחתה החתימה על עסקת הצוללות בגלל החשדות לשחיתות

ממשלת גרמניה מעכבת את החתימה על מזכר ההבנות לרכישת הצוללות בשל ההתפתחויות האחרונות בחקירת המשטרה בפרשה • הממשלה הגרמנית התחייבה לסייע במימון של שליש מעלותן - המוערכת בכ-1.5 מיליארד אירו
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשע"ז / 18.07.2017 09:58

גרמניה דחתה למועד בלתי ידוע את החתימה על מזכר ההבנות למכירת שלוש צוללות גרעיניות לישראל. כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

החתימה על המזכר נדחתה בשל התקדמות החקירה ב’תיק הצוללות’, בהתאם לסעיף הסתייגות שהתווסף על פי דרישת גרמניה להסכמות בין המדינות, למקרה ויהיה חשד לשחיתות.

מזכר ההבנות על מכירת הצוללות היה אמור להיחתם בשבוע הבא בגרמניה, אולם בשלב זה, בצל החקירה הפלילית בפרשה, אירוע החתימה נדחה למועד שטרם התברר.

גורמים במל”ל הסבירו, כי מוקדם מדי לקבוע אם עיכוב החתימה יפגע בתהליך הרכש, מאחר ולא ברור עד מתי גרמניה תעכב זאת.

העיתון הגרמני ‘דר שפיגל’ דיווח בשבוע שעבר כי גרמניה אישרה את העסקה למכירת שלוש הצוללות, אך הכניסה לחוזה סעיף המאפשר לה לבטלו אם יוכחו טענות לשחיתות בפרשה.

רכישת הצוללות אמורה להתבצע מתאגיד הגרמני תיסנקרופ, כאשר ממשלת גרמניה התחייבה לסייע במימון של שליש מעלותן – המוערכת בכ-1.5 מיליארד אירו.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, רשויות האכיפה מנהלות משא ומתן מתקדם להפיכת המתווך בעסקה, איש העסקים מיקי גנור – לעד מדינה בפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסד עמלקים חארתט.חידקי השמאל מצליחים לעזור לאירנים. אהבלים
    18/07/2017 12:13
    הסמולנים הצליחו
  1. אבל זה בסדר
    אלה שהשמידו 6 מיליון לא צריכים להיות אלו שיעזרו להשמיד מיליוני איאראנים ולהציל מיליוני יהודים.
    בקרוב גדולי זבאלות השמאל יקבלו את צלב הברזל הגרמני.
    הייתי שולח להם את שמעון ויזנטל