גנור יספק “שמות חדשים”; אלוף במיל’ מרום זומן בבהילות לחקירה נוספת

חתימה על הסכם עם עד מדינה יהפוך את תיק הצוללות לתיק עם "בשר" • ההערכה: עד סוף השבוע ההסדר המתגבש ייחתם • גורם במערכת אכיפת החוק: נתניהו לא חשוד; גנור לא סיפק ולו ברמז מידע אודות נתניהו
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשע"ז / 17.07.2017 21:18

שעות ספורות לאחר שהתפרסם כי המתווך בפרשת הצוללות מיקי גנור, מקיים מגעים מתקדמים להפיכתו לעד מדינה נחשפים פרטים חדשים.

לפי דיווח של חדשות 2, הסכם עד מדינה עם גנור ייחתם רק אם יספק שמות חדשים של בכירי ציבור – חשודים חדשים שטרם הוזכר שמם. על פי המתווה המתגבש, גנור יספק מידע על אישי ציבור וגורמים במערכת הביטחון, זאת בתמורה למחיקת חלק מהאישומים.

המשמעות היא שהחקירה תתרחב וחשודים נוספים – מלבד אבריאל בר יוסף, אלןף במיל’ אליעזר (צ’ייני) מרום ועו”ד רונן שמר יזומנו לחקירה.

עם זאת, גורם מרכזי במערכת אכיפת החוק הבהיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מוגדר כחשוד בפרשה.

לפי דיווח בחדשות 10, נכון לעכשיו החוקרים לא יודעים על מידע שיש לגנור על נתניהו. הוא לא נתן על כך שום רמיזה, ישירה או עקיפה.

בתוך כך, אלוף במיל’ מרום זומן הערב בבהילות לחקירה נוספת.

גורמים במערכת המשפט אומרים שהתיק עד עכשיו מבוסס יחסית, אך מוגדר כתיק נסיבתי בלבד. חתימה על הסכם עם עד מדינה יהפוך אותו לתיק בעל “בשר”. ההערכה היא כי עד סוף השבוע ההסדר המתגבש ייחתם.

מוקדם יותר הוארך מעצרו של גנור בארבעה ימים בהסכמה בין הצדדים. מוקדם יותר האריך בית המשפט גם את מעצרו של המשנה למועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף, בארבעה ימים נוספים.

גנור חשוד במתן שוחד למפקד חיל הים לשעבר, והאחרון סייע לו לזכות במכרז של משרד הביטחון בשווי של מיליארד ו-200 מיליון יורו.

השאלה המרכזית שעלתה מן ההתפתחות הדרמטית בחקירה היא אילו ראיות מפלילות לכאורה נמצאות בידי גנור ונגד מי. כעת מתברר שהתמורה של גנור לעסקה תהיה שמות חדשים בפרשה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות