אלאור אזריה ישוחרר למעצר בית מלא: יוכל לצאת לתפילות השבת

חיים טוויל
|
כ"ג תמוז התשע"ז / 17.07.2017 11:16
בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי החייל אלאור אזריה ישוחרר, עם שחרורו מצה”ל ביום חמישי הקרוב, למעצר בית מלא – עד להכרעה בערעור שהגיש, שתינתן בסוף החודש

נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, תא”ל אורלי מרקמן, הכריעה הבוקר (שני) כי עם שחרורו מצה”ל ביום חמישי הקרוב – יועבר החייל אלאור אזריה למעצר בית מלא, עד להכרעה שתינתן בערעורו בסוף החודש.

עם זאת ציינה השופטת, כי אזריה יוכל לצאת מביתו לתפילות השבת בליווי בן משפחה.

ההחלטה ניתנה לאחר שאזריה ישתחרר משירותו הצבאי, לא ניתן יותר להחזיקו במעצר פתוח בבסיס בו הוא שוהה מאז שוחרר מתא המעצר לאחר הירי בו חיסל מחבל בחברון.

סנגורו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל אמר במהלך הדיון: “אנחנו מתנגדים בתוקף למעצר בית מלא. זה חלופת מעצר שניתנת כאשר יש מסוכנות ברורה, דבר שאפילו לא נטען לגביו במקרה זה”.

התובע הצבאי סא”ל במיל’ נדב ויסמן, שדרש מעצר בית מלא, אמר: “המערער הורשע בעבירת הריגה עם יסוד נפשי של כוונה, של ירי ללא הצדקה מבצעית וממניע פסול”.

אזריה הורשע על ידי בית הדין הצבאי ביפו בעבירה של הריגה, ונדון לשנה וחצי מאסר בפועל. על הכרעת הדין וגזר הדין הוגשו שני ערעורים: אזריה ערער, באמצעות עו”ד יורם שפטל, על הרשעתו בהריגה ועל חומרת עונשו, ואילו התביעה הצבאית מצידה ערערה על קולת העונש.