המהלך המבריק: מדוע שלום דומרני הגיע להעיד במשפט של נער גבעות

חיים טוויל
|
כ"ג תמוז התשע"ז / 16.07.2017 23:41
ראש ארגון הפשע זומן על ידי עורך הדין איתמר בן גביר כדי להעיד כמומחה לאיומים בכלא, לטובת ‘נער גבעות’ שמואשם בהשחתת כנסייה • הנער טוען כי הודאתו בתא המעצר נמסרה למדובבים שאיימו עליו – והעד הסביר למה לא מדובר בתרגיל חקירה מקובל

בבית משפט המחוזי-מרכז מתנהל משפטו של ‘נער גבעות’ שמואשם בהשחתת כנסיית דורמציון בירושלים ובשורת מעשי ‘תג מחיר’.

במהלך החקירה, הנער נכלא עם שוטרים שהציגו את עצמם כמשפחות פשע ועבריינים, התעללו בו ופגעו בו.

בין היתר, טען הנער, נתנו לו הוראות שונות, גנבו ממנו אוכל, הכניסו אותו לתוך תא שירותים – ואיימו על חייו. הנער הודה בפני המדובבים-שוטרים. לטענתו, ההודאה באשמה ניתנה לאחר שאיימו עליו.

כאשר המדובבים הגיעו להעיד במשפט הם טענו: “מדובר בהתנהלות שגרתית בבית מעצר”.

מי שמשמש כסנגורו של הנער הוא עו”ד איתמר בן גביר, שביצע מהלך מבריק וזימן מטעם ההגנה עד מומחה לאיומים – את העבריין הבכיר שלום דומרני.

וכך, לפני שבועיים הגיע דומרני מתא הכלא שלו, בן גביר הקריא לו את האיומים שהוקלטו על ידי המשטרה, ודומרני העניק פרשנות.

בערוץ 10 הציגו הערב (ראשון) את העדות.

“שני דברים אישיים יש לך בבית סוהר. מיטה ואוכל. אם לקחו לך את זה או את זה, זה הכי נמוך שיכול להיות. כלב שתיקח לו את האוכל יינשך אותך”, אמר דומרני בעדותו בבית המשפט.

דומרני סיפר כי בבית מעצר לא גונבים אוכל – גם אם מדובר באסירים המוגדרים כמשפחות פשע. הוא הוסיף: “לא מכניסים עצור לחדר שירותים ולא משתמשים באיומים כה קשים על החיים”.

עו”ד בן גביר: “זה פשע. גם למדובבים אסור לאיים על קטין ולתת לו הרגשה שהוא לא הולך לסיים את הלילה. גם למדובבים אסור לגנוב אוכל מהפה של הקטין ולהשאיר אותו רעב”.

“כל בר דעת יודע שזו שיחה מאיימת”, פסק דומרני כשבן גביר השמיע לו את הקלטת השיחה מתא המעצר. “אתה שומע שעוד שנייה הוא נותן לו מכות… אם אני הייתי מדבר ככה, הייתי בבית סוהר על איומים וסחיטה.

״זה לא איומים?” שאל ריטורית את השופטת. “אין בעיה, תני לי את זה כתוב שמותר לי לדבר ככה. אני אשמח”.

נציגי המשטרה טענו מנגד כי מדובר בתרגיל חקירה מקובל, וכי הנער יכול היה לבקש העברה לתא אחר.

אלא שדורמני הפריך גם את הטענות כי הבחור יכול היה לקרוא לסוהר ולבקש לצאת מהתא. “אם היה עושה זאת, ומבקש מסוהר לצאת, הוא היה נותר עם אותם מדובבים שהציגו את עצמם כמשפחות פשע. דווקא בהתנהלות רגילה של בית מעצר במצב כזה, שבחור צעיר מתלונן נגד משפחות פשע – הוא עשוי להיפגע” .

עו”ד איתמר בן גביר שזימן את דומרני להעיד סיפר: “הייתי צריך להביא את מר שלום דומרני, ואני מאוד שמח שהעדות שלו הקרינה יושר ואמינות – ובעיקר הסבירה את המצב נכוחה בבית המעצר. המדובבים האלה צריכים לקבל כתב אישום ולא להיות עדים נגד ילד שהם פגעו בו, והתעללו בו”.

כעת, אם השופטת תקבל את גרסת דומרני, יתכן שתיק הדורמיציון ייסגר בלי הרשעה.