אחרי מספר דחיות: חוק ‘ירושלים המאוחדת’ אושר בוועדת השרים לחקיקה

אחרי שמספר הוחלט שלא לדון בחוק בגלל חוסר הסכמה בין חברי הקואליציה - קיבלה הבוקר הצעתו של השר בנט 'אור ירוק' • החוק דורש רוב של 80 חברי כנסת לצורך כל ויתור על חלקים מהשטח המוניציפלי של ירושלים במסגרת מו"מ עתידי
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשע"ז / 16.07.2017 11:16

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת חוק ירושלים מאוחדת של יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וחברת הכנסת שולי מועלם.

החוק החדש, שקודם על ידי הבית היהודי, עוכב כבר כמה פעמים ולא עלה להצבעה בוועדה, וזאת בעקבות חילוקי דעות בין שרי הליכוד והבית היהודי, ולבקשת ח”כ משה גפני.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי על מנת לוותר על חלקים מהשטח המוניציפלי של ירושלים, במסגרת מו”מ עתידי, יידרש רוב מיוחד של 80 חברי כנסת.

השר בנט בירך על החלטת הוועדה: “פעמיים עיר הבירה ניצלה מאסון החלוקה שהובילו אהוד אולמרט ואהוד ברק שהחזיקו ברוב זמני בכנסת. זה נגמר”.

לדבריו, “חוק ירושלים מאוחדת שעבר היום בוועדת שרים לחקיקה ימנע כל היתכנות לחלוקת ירושלים. אחדות סביב חוק ירושלים מאוחדת יחזק את מעמדנו בעולם וימנע לחצים עתידיים על ישראל”.

יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, הוסיפה: “בהתחשב בניסיון העבר, בו שני ראשי ממשלה ניסו לחלק את ירושלים במסגרת הסדר מדיני מסוכן, יש למנוע מראש את הפגיעה בבירת ישראל. ישנה הזדמנות מבחינת ההרכב הקואליציוני כדי להביא לאישורו של החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות