ארדן: “להפגין מול היועץ? הזוי. העמדות של גבאי שמאל קיצוני”

אריה ריבקינד
|
כ"ב תמוז התשע"ז / 16.07.2017 09:51
השר לביטחון הפנים התייחס הבוקר לסידורי הביטחון החדשים בהר הבית ומבהיר כי ישראל לא תיכנע ללחצים חיצוניים (“מלך ירדן? ישראל היא הריבון בהר”), לתפקודו של נתניהו בזמן החקירות (“מתפקד מצוין ומקבל החלטות”), ולבחירת אבי גבאי (“שיקול הדעת שלו – שיקול דעת לקוי”)

גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים, התייחס הבוקר (ראשון), בראיון שהעניק לניב רסקין בגלי צה”ל לשאלה מדוע רק כעת מוצבים שערים מגנטיים בשערי הר הבית, המיועדים לכניסת מוסלמים.

השר הסביר: “כל פעולה שמתבצעת בהר הבית נדרש לה אישור של הדרג המדיני בגלל שבדרך כלל פעולות מהסוג הזה מתואמות עם הירדנים ועם גורמים נוספים בזירה הבינלאומית” ארדן הוסיף וסיפר: “בגל הטרור שהתחיל בספטמבר 2015 הנחיתי את המשטרה לבדוק את הנושא. הוכנה תכנית כזו, הוצגה למי שצריך היה להציג, אבל מעולם לא יושמה”.

ארדן התייחס לשאלה האם הסיבה לכך היה חשש מתגובת ממשלת ירדן: “יכול להיות שזה היה אחד מהשיקולים, אבל אני חייב לומר שגם במשטרה היו ספקות בנוגע ליעילות של המהלך”.

השר הסביר את המורכבויות שנוגעות לקבלת החלטות ביטחוניות בנוגע להר הבית: “יש לנו הרבה מאוד ימים כמו ימי שישי ברמדאן שבהם מגיעים עשרות אלפים, לפעמים למעלה ממאה אלף איש במספר שעות מאוד קצר. היה חשש שייוצרו תורים ארוכים והמגנומטרים עצמם ומי שמפעיל אותם בשערים יהפוך להיות בעצמו יעד לפיגועים”.

השר לביטחון הפנים סירב להשיב  האם ההחלטה על הצבת המגנומטרים כעת התקבלה בתיאום עם הירדנים, וטען כי ישראל רשאית להוציא לפועל את ההחלטות שקיבלה בנושא הר הבית ולא צריכה להתחשב בירדנים. “בכל מקרה ישראל היא הריבון בהר וזה לא משנה מה העמדות של מדינות אחרות. אם אנחנו מחליטים שנושא מסוים חשוב מבחינה ביטחונית והיתרונות שלו גוברים על החסרונות אז אנחנו מבצעים אותו”.

השר ארדן התייחס לשאלה האם ראש הממשלה יכול להמשיך בתפקידו לנוכח צבר החקירות נגדו ונגד מקורביו, וציין כי המציאות מוכיחה שהוא יכול. “אני רואה שהוא ממשיך לתפקד. ביום שישי הייתי מולו שעות רבות, וכך גם אתמול בלילה. הוא מתפקד מצוין ומקבל החלטות”.

ארדן הוסיף: “אם תאמר משהו אחר אז כל מי שנפתחה נגדו חקירת משטרה יהיה חייב לפרוש מיד מתפקידו. אני לא חושב שכך צריכה להתנהל מדינה דמוקרטית.

השר תקף את יו”ר העבודה אבי גבאי:  “כשאני רואה את ההפגנות אל מול היועץ המשפטי לממשלה ומגיע אליהם אתמול יו”ר מפלגת העבודה החדש זה נראה לי פשוט הזוי”.

“אני ממש לא מוטרד מהסקרים. אבי גבאי צריך להטריד בעיקר את יאיר לפיד”, התייחס ארדן לבחירתו של אבי גבאי ליו”ר העבודה וציין שעמדותיו הן “עמדות שמאל קיצוני”.

“היו הרבה אנשים שהתחילו את דרכם בליכוד והפכו להיות אנשי שמאל”, אמר ארדן, “מה שברור הוא שיו”ר מפלגה שאחד הצעדים הראשונים שהוא עושה זה ללכת ולהפגין מול יועץ משפטי לממשלה ולהגיד שמה שלא יהיה צריך להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אני חושב ששיקול הדעת שלו הוא שיקול דעת לקוי”.