ביבי: המצלמות יתנו שליטה כמעט מלאה בהר. הווקף: איבדנו השליטה

ראש הממשלה אמר לפני המראתו לפריז ובודפסט: "נפתח את הר הבית בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים" • הווקף המוסלמי: הפעולות שנקטה ישראל הינן בגדר הפרה בוטה
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשע"ז / 16.07.2017 01:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הרצחני ביום שישי עם המראתו לפריז ובודפשט הלילה.

“לפני כניסת השבת, שוחחתי עם ההורים של שני השוטרים הגיבורים שלנו שנרצחו בהר הבית. שלחתי להם חיבוק מכל אזרחי ישראל והשתתפות בכאב הנורא שלהם. הנחיתי גם לפני השבת להרוס את סוכות האבלים של המשפחות של המחבלים השפלים הלל, והערב קיימתי דיון עם הצמרת של גורמי הביטחון, והנחיתי להציב מגנומטרים בשערים שדרכם נכנסים להר הבית”.

נתניהו הוסיף: “אנחנו מציבים גם מצלמות על תרנים מחוץ להר הבית, אבל הם נותנים שליטה כמעט מלאה על כל מה שנעשה שם. החלטתי שהחל ממחר, במסגרת המדיניות שלנו לשמור על הסטטוס-קוו, אנחנו נפתח את הר הבית בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים”.

על הביקור באירופה אמר ראש הממשלה: “הערב אני יוצא לפריז להיפגש עם הנשיא מקרון. אנחנו נשתתף מחר בטקס מאוד מרגש לציון 75 שנים לגירוש יהודי פאריס למחנות ההשמדה. זה היה הצעד הראשון של השמדה רחבה של יהדות צרפת.

“משם אני יוצא לבודפשט להיפגש עם המנהיגים של הונגריה, פולין, צ’כיה וסלובקיה. אנחנו מחזקים את הקשרים עם מדינות בחמש יבשות – אסיה, אפריקה, אוסטרליה, צפון ודרום אמריקה, אבל חשוב לנו מאוד גם להדק את הקשרים עם מדינות באירופה”.

הווקף האסלאמי בירושלים הודיע על איבוד שליטה מוחלט במסגד אל-אקצה.

בהודעה שפרסם נאמר, כי מתחם מסגד אל-אקצה כולו הינו זכות של המוסלמים בלבד וכל הפעולות שנקטה ישראל הינן בגדר הפרה בוטה של זכות זו. הווקף האשים את ישראל ב”פריצה” למסגד אל-אקצה ללא נוכחות של אנשי הווקף והגדיר את הפעולה: “תוקפנות נגד האמונה של האומה האסלאמית וההיסטוריה שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות