חדש: מגנומטרים בשערי הר הבית • ייפתח ממחר למתפללים ומבקרים

בשערי הכניסה להר הבית יוצבו מגנומטרים ויותקנו מצלמות מחוץ להר • המשטרה עצרה שלושה חשודים שייתכן שידעו על מתקפת הירי • הודעת גינוי חריפה מהבית הלבן: "העם בארה"ב שבור לב שטרוריסטים ירו למוות בשני שוטרים ישראלים" • הר הבית יפתח מחר בבוקר בהדרגה לכניסת מתפללים ומבקרים
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ז / 15.07.2017 21:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצאי שבת) הערכת מצב טלפונית בנושא הר הבית. בדיון הוחלט לפתוח את ההר בהדרגה החל ממחר בצהריים למתפללים, מבקרים ותיירים.

כמו כן הוחלט שבשערי הכניסה להר הבית יוצבו מגנומטרים ויותקנו מצלמות מחוץ להר שיכסו את הנעשה על ההר. עוד נמסר, כי בהמשך יינקטו צעדים ביטחוניים נוספים.

ההחלטה מגיעה לאחר שמתחם הר הבית נסגר בשל הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים אתמול, רס”מ כמיל שנאן, בן 22 מחורפיש, ומפקדו רס”מ האיל סתאווי, בן 30 ממרר.

בתוך כך, המשטרה עצרה שלושה אנשי הווקף המוסלמי, בחשד שידעו על הפיגוע הרצחני ביום שישי מבעוד מועד או שסייעו למחבלים.

הבית הלבן פרסם היום הודעת גינוי חריפה לפיגוע.

“אתמול, העיר הקדושה ירושלים הפכה לזירת טרור. העם בארצות הברית שבור לב שטרוריסטים ירו למוות בשני שוטרים ישראלים, ואנחנו מקדישים את תפילותינו ומחשבותינו למשפחות הקורבנות. חייב להיות אפס סובלנות לטרור. זה לא תואם את המאמץ להשגת שלום ועלינו לגנות אותו בתקיפות, להביס אותו ולחסל אותו”.

בהודעה הרשמית גיבה הבית הלבן את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למתפללים. “המתקפה אילצה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לערוך את חקירתה.

“ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו במקום הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים והאנשים המאמינים לגלות הבנה לתהליך זה עד שיוסקו המסקנות”, נמסר בהודעה.

סגירת הר הבית עוררה ביממה האחרונה ביקורת קשה מצד הערבים. הווקף האסלאמי בירושלים, האחראי על מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא, מסר: “איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא באופן מלא, עקב הצעדים שנקט הכיבוש וסגירת המסגד ביום השני ברצף”.

• בעקבות הפיגוע בהר הבית ביטל שר האוצר משה כחלון פגישה שתוכננה לו עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה.

• שר החינוך נפתלי בנט אמר: “על ישראל להפסיק לשחרר גופות מחבלים עד להחזרת הדר גולדין ואורון שאול לישראל. זהו אינטרס ביטחוני שימנע את החטיפות הבאות ויציל חיי אדם. יש להפוך כל חטיפה עבור החמאס מנכס לנטל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות