הסיקריקים נגד יוזמת הרבי סאטמר לפתוח ‘מרכזי יעוץ’ בערים החרדיות

יוסף גרינבוים
|
כ"ב תמוז התשע"ז / 15.07.2017 21:50
בירושלים פועל בשנים האחרונות ‘מרכז עזרה ויעוץ’, באמצעותו עו”ד ועסקנים מסייעים לבחורי ישיבות להיחלץ מגיוס • התכנית של סאטמר: הקמת סניפים במקומות נוספים • במגבית בקריית יואל ימכרו זכויות: החל מ-180 ועד 1800 דולר • הסיקריקים פתחו במלחמה: “האדמו”ר נגד המגבית”

חסידי סאטמר מרחיבים את הפעולות נגד ‘גזירת הגיוס’: בחמש השנים האחרונות פועל בירושלים ‘מרכז עזרה ויעוץ’, בו יושבים עורכי דין, עסקנים ויועצים – המסייעים לבחורים חרדים כיצד להשתחרר מחובת הגיוס לצה”ל.

המשרד, בראשו עומד העסקן הרב שמעון שישא ומופעל על ידי ‘ועד משמרת חומותייך ירושלים’, פתח כעת בקמפיין להרחבת את הפעילות גם לשאר הערים החרדיות בארץ הקודש, כדי “להמשיך את פעולות הכבירות זה כבר חמש שנים, למען הצלת כל חוגי היהדות החרדית מליפול בצבא השמד ובכלא הציוני”.

בשבוע האחרון התקיימו במסגרת קמפיין ‘להצילם’, מספר עצרות הסברה ומגבית, כדי לגייס תקציב להקמת המוקדים החדשים. ביום רביעי התקיימה עצרת גדולה בית המדרש של סאטמר בלונדון; ביום חמישי התקיימה עצרת בבית המדרש של סאטמר במונסי – והמגבית הגדולה תתקיים ביום ראשון בבית המדרש הגדול בקרית יואל.

במגבית העסקנים ימכרו את זכויות פתיחת המשרדים ולמעוטי יכולת במחיר של 180 דולר ולבעלי יכולת במחיר של 1800 דולר.

הסקריקים, הלוחמים בחצר סאטמר על רקע גישות שונות במאבק נגד גזירת הגיוס, הפיצו ביום חמישי לפנות ערב הודעה קולית בעיר מונסי לפיה זו הודעה רשמית מבית האדמו”ר מסאטמר לציבור הרחב ש”לא להשתתף בעצרת שנערכת בלא רשות האדמו”ר”.

גורמים בסאטמר אמרו לחרדים 10, כי האדמו”ר ביקש כבר “כמה וכמה פעמים להלחם בגזירה של גיוס בני הישיבות רק בדרך האמת. והיות והבעיה האמיתית כיום היא רק של הבחורים שמסתבכים עם הצבא שלא מרצונם, או על ידי פיתוים שמנסים לפתות את הבחורים החלשים – ולכן יש להרחיב את פעילות’מרכז עזרה ויעוץ'”.

קמפיין סאטמר

קמפיין סאטמר