צפו: המחבלים מגיחים מתוך הר הבית ופותחים באש על השוטרים

סרטון שפרסמה המשטרה מציג כיצד מגיחים המחבלים באזור שער האריות ופוגעים בשוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי, סמוך למסגד אל-אקצא, תוך שהם מנצלים את ההקלות כדי לבצע את הפיגוע • המחבלים, מאום אל פחם, הצליחו להימלט לעבר אחד המסגדים - וחוסלו על ידי כוחות הביטחון
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ז / 14.07.2017 18:39

המשטרה פרסמה אחר הצהריים (שישי) סרטון המתעד את רגע הפגיעה בשוטרים בפיגוע שהתרחש בשעה 7:00 בבוקר בהר הבית.

מהירי נהרגו רב-סמל מתקדם כמיל שנאן, בן 22 מחורפיש, והאיל סתאוי, בן 30 ממרר.

בסרטון נראים שניים מהמחבלים, מגיחים מעט אחרי השעה 7:00 לעבר שער השבטים ויורים בשוטרים שהיו באותה העת בעמדה מאחור. בהמשך נמלטו המחבלים חזרה לשטח הר הבית עד שהשוטרים במקום הביאו לנטרולם.

• שני שוטרים נרצחו בפיגוע בהר הבית • המחבלים – מאום אל פחם

מהמשטרה נמסר, כי “מבדיקה ראשונית של האירוע וכפי שניתן לראות בסרטון, עולה שהמחבלים שהו בשטח הר הבית כשהם חמושים, תוך שהם מנצלים את השימוש במתחם הקדוש ואת ההקלות כדי לפגע בכוחות הביטחון”.

על גופותיהם של המחבלים, תושבי אום אל פחם, נמצאו שני רובי קרל גוסטב ואקדח. בהוראת מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, נסגרו שערי הר הבית ותפילות יום שישי לא התקיימו במקום. בנוסף, הוטל סגר על העיר העתיקה כולה.

שני השוטרים הועלו בדרגה לאחר מותם, והובאו למנוחות בשעות אחר הצהריים.

טרור בהר הבית

סתאוי שירת במשמר הגבול בשירותו הצבאי, והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד מותו. הוא הותיר אחריו אישה וילד בן שלושה שבועות שבועות, הורים ושלושה אחים.

שנאן התגייס לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר הבית. הוא הותיר אחריו אח ושלוש אחיות, אם ואב, חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, חבר מפלגת העבודה ומפלגת העצמאות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות