שני שוטרים נרצחו בפיגוע בהר הבית • המחבלים – מאום אל פחם

המחבלים מאותה משפחה, בעלי שם זהה • השב"כ: ללא רקע ביטחוני קודם • השוטרים שנרצחו: בנו של ח"כ לשעבר, ואב לתינוק בן שלושה שבועות • השר גלעד ארדן: "אירוע חסר תקדים של ירי בהר הבית, חיללו את קדושת ההר" • המפכ"ל בהר הבית: "אירוע רגיש ובעל משמעויות בינלאומיות"
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ז / 14.07.2017 11:50

שני שוטרים נרצחו הבוקר (שישי) בפיגוע ירי בשטח הר הבית בירושלים. שוטר נוסף נפצע באורח קל.

השוטרים שנרצחו הם רס”מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן.

סתאוי בן ה-30, תושב מג׳אר, שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית, שם שירת עד נפילתו. הוא הותיר אחריו אשה – ארין, וילד בן שלושה שבועות, הורים, ושלושה אחים.

שנאן בן ה-22, תושב כפר חורפיש, שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות. אביו הוא חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, חבר מפלגת העבודה ומפלגת העצמאות.

שני השוטרים נפצעו באורח אנוש ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. השוטר שנפצע קל פונה לבית החולים שערי צדק, עם רסיסים בכפות הידיים ובצוואר.

השוטרים שנרצחו בהר הבית

השוטרים שנרצחו בהר הבית

דוברות המשטרה

שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הבוקר הם ערבים ישראלים תושבי אום אל פחם, מאותה משפחה, בעלי שם זהה.

המחבלים הם מוחמד אחמד מוחמד ג’בארין, בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג’בארין, בן 19 ומוחמד אחמד מפדל ג’בארין, בן 19.

בשב”כ מציינים כי המפגעים ללא רקע ביטחוני קודם. כוחות ביטחון פשטו על אום אל פאחם.

חקירת הפיגוע על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בעיצומה וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

השר לביטחון פנים ארדן ביקר בזירת הפיגוע בירושלים ואמר: “אירוע חסר תקדים של ירי בתוך הר הבית, המחבלים חיללו את קדושת ההר. חודשים ארוכים אנו אומרים שיש הסתה, גם באופן רשמי, שאבו מאזן קורא לציבור הפלסטיני להגן על הר הבית לכל הדברים האלה יש השלכות חמורות”.

מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע בהר הבית  – ואמר: ”מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעיות ברמה המדינית והבינלאומית ויטופל בהתאם”, אמר אלשיך.

כלי הנשק, פיגוע הר הבית

מפקד מחוז ירושלים סקר בפני המפכ״ל את עיקרי התחקיר הראשוני ואת פעילות הכוחות שנטרלו את המחבלים תוך מרדף אחריהם עד לנטרולם. בפיגוע נפצעו אנושות שני שוטרים, ושוטר נוסף נפצע קל.

המשטרה סגרה את הר הבית לכניסת מתפללים עד לסיום חקירת הפיגוע, והשלמת חיפושים נרחבים אחר אמצעי לחימה בכל רחבי ההר.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בשעה 07:00 בבוקר נשמעו יריות בשטח הר הבית במתחם הסמוך לשער האריות. שלושה מחבלים שהיו בשטח ההר ביצעו ירי לעבר כוח משטרה – ונוטרלו.

אחד מהמחבלים שנמלט לכיוון רחבת המסגד ניסה להימלט לתוך המסגד ומשהמשיך להוות איום על הכוחות נורה ונוטרל. במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על המחבל השלישי שנורה, הוא ניסה להתרומם אך נורה ונוטרל במיידי.

במקום נתפסו שני נשקים מסוג קרל גוסטב אקדח וסכינים.

בהוראת מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מיד לאחר הפיגוע שערי הר הבית נסגרו ותפילות יום השישי לא יתקיימו. במקביל בוצעה סריקה בהר הבית לאיתור מפגעים פוטנציאליים ו/או הימצאות אמל”ח.

במשטרה ציינו, כי “מדובר בפיגוע רצחני וחריג שמהווה קו אדום בו חולל מקום תפילה דתי על ידי מחבלים שניצלו את חופש הדת, לצורך מימוש פיגוע טרור שכוון כלפי שוטרים”.

במשטרה מציינים כי הכוצחות ממשיכים בפעילות מבצעית, תוך תגבור הכוחות ופריסה הן בתוך שטחי העיר העתיקה, מבואותיה ושטחי הר הבית והן בגזרת ירושלים ועוטף ירושלים במטרה לשמור על השקט והבטחון ולהחזיר את הר הבית לשגרה.

 פיגוע הר הבית

דוברות המשטרהראש הממשלה ערך שיחת עדכון בעקבות הפיגוע, בהשתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ”ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב”כ נדב ארגמן, המפכ”ל רב-ניצב רוני אלשיך, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. נמסר כי “הוחלט לסגור היום את ההר מסיבות ביטחוניות. יתבצעו סריקות כדי לוודא שאין עוד נשק על הר הבית”. כמו כן, הובהר: “הסטטוס קוו יישמר”.
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהא זיכרם
    14/07/2017 14:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הפיגוע הזה בגלל גזירת גיוס השמד והזימה. המציאות היא שכל שבועיים-חודש משביעים חרדים משומדים בכותל ורואים את התעמולה להתגייס באתרים דוקא “הבני תורה” הבני ישיבה חרדים ממש, וכבר מבינים שהיום יש גזירת גיוס בפועל, ולא יכולים להכחיש המציאות. השיבוש ההשקפתי התחיל בזה שהרב שטיינמן שליטא תמך בטעות גדול בפשרת הנחל החרדי, ובגלל זה יש הרבה אסונות, ואתונות כמו גפני, שאמר שגזירת גיוס השמד זה רק רע במיאוטו… ולמיאוט לא חישינן? הרי מדובר בפיקוח נפש.

  2. חסידי אומות העולם
    14/07/2017 14:15
    יהודי
  3. ה׳ יקום דמם.