מה היו התוצאות של סקר פריימריז בליכוד שערכתי בעמוד טוויטר שלי?

מי יזכה במקומות הראשונים הנחשקים בפריימריז הבאים בליכוד? השאלה הזו מטרידה את טובי היועצים, כמו גם את המועמדים עצמם • כדי למצוא תשובה לשאלה ערכתי סקר בדף הטוויטר שלי • התוצאה מעניינת
כ"ב תמוז התשע"ז / 15.07.2017 22:08

שנתיים וחצי חלפו מאז הפריימריז האחרונים בתנועת הליכוד. לפני כשנה וחצי נבחר ראש הממשלה בנימין נתניהו שוב כיו”ר הליכוד.

על פי חוקת הליכוד, הפריימריז לקביעת המקומות ברשימה לכנסת מתקיימים מחצית השנה לפני הבחירות, ומאחר ועדיין לא ידוע מתי הן תיערכנה, במועדן או שלא, לא ידוע גם מתי יתקיימו פריימריז.

יחד עם זה, מאחורי הקלעים יש כל הזמן רחש-בחש של חברי כנסת ושרים, הדואגים לכותרות, לעשייה ולחבירה אל השטח – הכול כדי שבבוא היום יזכו בכמה שיותר קולות.

כשמדברים על קודקודי הרשימה, אין כל ספק כי הם יבחרו גם בפעם הבאה. ובכל זאת, הזכייה במקום קרוב למקום הראשון מהווה סימן ליוקרה, ושאיפת כל חבר להתברג כמה שיותר גבוה במעלה הרשימה. לשם כך הם מתאמצים – והרבה.

אז מי יזכה במקומות הראשונים הנחשקים בפריימריז הבאים?

השאלה הזו מטרידה בהחלט את טובי היועצים המפלגתיים, כמו גם את המועמדים עצמם. כדי למצוא תשובה לשאלה ערכתי סקר בדף הטוויטר שלי.

מראש נבהיר: סקר בטוויטר מוגבל ל-4 אפשרויות בלבד, כך שהייתי צריכה לנפות את המועמדים ולקחת מתוכם רק את בעלי השאיפות הברורות לכיוון ראשות ממשלה, ביום שאחרי נתניהו, או נשיאות המדינה. שילבת את מי שנמצאים כעת בתוך המערכת. לא נכללו מי שממתינים ‘על המדף’, כמו בוגי יעלון או גדעון סער, רק לדוגמה.

252 חברים הצביעו לסקר. הנה התוצאות:

seker

במקום הראשון – השר לבטחון פנים גלעד ארדן עם 38% מהקולות.

 במקום השני – יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, עם 23% מהקולות.

במקום השלישי, ודי צמוד למקום השני – שר התחבורה ישראל כץ, עם 22% מהקולות.

ובמקום הרביעי – השר להגנת הסביבה זאב אלקין, עם 16% מהקולות.

למה זה כל-כך מעניין?

כי למרות שחבריי בטוויטר אינם דווקא חברי מרכז ליכוד שבחרו בפריימריז הקודמים, הרי שהתוצאות חופפות לגמרי לתוצאות האמת דאז, כשהשר ארדן הגיע למקום הראשון, יו”ר הכנסת אדלשטיין תפס את המקום השני, והשר כץ השתלב במקום השלישי.

מעניין, תודו.



הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות