הגראי”ל שטיינמן הורה לח”כי דגל התורה: לתמוך ב’חוק ירושלים’

יוסף גרינבוים
|
כ' תמוז התשע"ז / 13.07.2017 21:58
חברי הכנסת של סיעת דגל התורה – משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר – נכנסו היום לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, בכדי לקבל את הכרתו – האם לתמוך ב’חוק ירושלים’ של בנט

חברי הכנסת של סיעת דגל התורה – משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר – נכנסו הערב (חמישי) לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5, בכדי לקבל את הכרעתו – האם לתמוך ב’חוק ירושלים’ ששר החינוך נפתלי בנט מבקש לחוקק.

לאחר דיון מושך, הורה הגראי”ל שטיינמן לתמוך בחוק.

בתחילת השבוע הודיע יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני,במכתב ששלח ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן כי הוא מבקש שלא להביא את “חוק ירושלים המאוחדת” של השר נפתלי בנט לאישור.

יו”ר ועדת הכספים טוען כי  מדובר בחוק יסוד וכי על פי ההסכמים הקואליציוניים, יהדות התורה מחויבת לדיון פנימי ולהחלטה האם עליה לתמוך בחוק או לא. עד אז, מבקש גפני שלא להביא את החוק לאישור.

וכך כתב גפני במכתבו:  “בהמשך לשיחתנו אודות חוק יסוד – ירושלים בירת ישראל, מבלי להביע עמדה על החוק עצמו, מכיוון שמדובר בחוק יסוד ועל פי ההסכם הקואליציוני הנני מבקש לקיים דיון על חוק זה ולא להביא לאישור מבלי הסכמה”.

מאוחר יותר, ביקש גפני במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה לדחות בשבוע את ההצבעה על ה’חוק’. בקשתו התקבלה על ידי המשתתפים פה אחד.

מדובר בהצעת חוק שקובעת כי יהיה ניתן לוותר על קרקעות בירושלים רק ברוב מיוחס של 80 חברי כנסת, הצעה שתקשה על כל תהליך מדיני עתידי שיבקש לחלק את עיר הבירה.

בהצעת החוק נקבע כי כל סמכות הנוגעת לתחומי ירושלים לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, אלא ברוב של חברי הכנסת.