רובינשטיין לדרעי: העוול לא תוקן, תחזיר החרדים ל’עדיפות הלאומית’

אחרי שממשלת לפיד הוציאה את הערים החרדיות ממפת אזורי העדיפות הלאומית - עדיין לא תוקן העוול בממשלה הנוכחית • הסיבה לדחיפות: באזור עדיפות לאומית א' ניתן לשווק עד 50% ממכרזי הדיור ל'בני מקום'
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ז / 13.07.2017 16:49

ראש עיריית ביתר עילית ויו”ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין, פנה לשר הפנים ויו”ר ש”ס אריה דרעי, בבקשה כי יפעל לזרז את מימוש ההסכם הקואליציוני שחתמה ש”ס עם נתניהו, להשבת הערים החרדיות לאזורי עדיפות לאומית א’.

בממשלת לפיד-בנט, אישרה הממשלה מפת עדיפות לאומית חדשה, בה הודרו הערים החרדיות ממפת העדיפות הלאומית, בה היו עד אז.

מאז, התחלפה הממשלה. במגעים הקואליציוניים שקיימה ש”ס, היא הכניסה להסכם הקואליציוני, לבקשת רובינשטיין, את החזרת הערים החרדיות למפת העדיפות – אלא שמאז, אולי כי היו נושאים דחופים וקריטיים יותר, טרם בוצע ההסכם.

בימים האחרונים הפך הנושא לדחוף עבור ביתר עילית, זאת עקב העובדה כי ראש העיר מנהל מגעים מול משרד השיכון, בדרישה לשווק 50% ממכרזי הדיור בעיר ל’בני מקום’. היינו – עדיפות לתושבים שכבר מתגוררים בעיר כיום.

על פי נהלי משרד הבינוי והשיכון, ניתן לשווק 50% מהדירות לבני מקום, רק באזורי עדיפות לאומית א’. אם לא תאושר החזרה של ביתר למפת העדיפות הלאומית, ניתן יהיה לשווק בעיר לכל היותר 32% מהדירות לבני מקום, כמות שראש העיר אינו מסתפק בה.

רובינשטיין מציין בנוסף, כי החזרת ביתר עילית לאזור עדיפות לאומית א’, תסייע רבות גם למשפחות נזקקות בהקטנת התשלומים למוסדות החינוך, גנים, מעונות ועוד, וכן בקידום פיתוח אזור התעשייה הנרחב והחדש של ביתר – ‘היער האנגלי’, העומד בשלבי אישור סופיים.

הקמת אזור התעשייה תביא עצמאות כלכלית ושגשוג רב לעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות