עדות מבפנים • בכיר שהשתתף בפגישה: “נתניהו כעס. או-הו כעס”

בכיר בליכוד שהשתתף בפגישה שקיים ראש הממשלה עם מקורביו מספר ל'חרדים 10': "ראש הממשלה היה תקיף נחוש, החלטי, אפילו נשמע כועס. יש פה קמפיין שמנסים לשנות שלטון במדינת ישראל דרך מהלכים שאינם בחירות - ואת זה צריך להפסיק • יצאנו בתחושה מעודדת הדברים הובהרו"
י"ט תמוז התשע"ז / 13.07.2017 15:06

באופן רשמי הפגישה שקיים ראש הממשלה בצהרים (חמישי)  עם שרים וח”כים מסיעת הליכוד, בעקבות שורת הפרסומים על חקירות בפרשת בזק ופרשת הצוללות – הייתה אמורה להיות חשאית, וכל הנאמר בה הוגדר ש”לא לפרסום”.

אלא ששעות אחדות קודם לפגישה – שיועדה לשעה 12:00 בצהריים והחלה לא לפני השעה 13:00 – היא הודלפה לעיתונאים. לך תשמור סוד כשלכל ח”כ, שר או סגן שר יש עוזרים שמנסים לשנות לו את הלו”ז המתוכנן ולבטל תוכניות בדקה ה-90 כדי לדחוף פגישה עם ראש הממשלה.

אל החדר בו התקיימה הפגישה נכנסו המשתתפים, כולם בכירים בליכוד, ללא מכשירי הטלפון הסלולארי שלהם, מה שמנע אופציה של הקלטה, אך לא מנע אפשרות של הדלפה.

הנה תוכנה של הפגישה כפי שחושף לחרדים 10 גורם בכיר מבין המשתתפים.

“ראש הממשלה זימן אותנו. אני עצמי הפכתי את הלו”ז שלי כדי להצליח להשתתף, הייתה נוכחות יפה של אנשים”, אומר הבכיר. “הגענו לשמוע את ראש הממשלה, לקבל תשובות לכל הנושאים שעלו על הפרק במהלך הימים האחרונים בכלי התקשורת השונים – ובראשם, נושא הצוללות ונושא בזק.

“נתניהו אמר לנו בהומור: ‘בטח ישאלו אתכם אם הייתי מזיע, אם הייתי לחוץ’. אז הנה אני פה, לא לחוץ, לא מזיע, רגוע לחלוטין”.

הבכיר ממשיך ומספר”אבל הוא כעס. או-הו כעס. מה שבעיקר מרגיז אותו הוא שכלי התקשורת השונים – מן הסתם לא כולם, אסור להכליל – מנסים להדיח ראש ממשלה מכהן שלא באמצעות בחירות, וזאת כמבצעים מטעם ארגונים שונים, ששמו להם את המטרה כיעד: החלפת השלטון בישראל. ומשהדבר לא הולך להם באמצעות בחירות, הם מנסים לעשות זאת בדרכים מתוחכמות אחרות, להכניס דמורליזציה בעם. כל זה מכעיס מאד את ראש הממשלה, ואפשר להבין אותו.

“הרי כולם שמעו את הודעת משרד המשפטים בנושא הצוללות, לפיה ראש הממשלה אינו חשוד בפרשה! אז למה לחזור על הספין המכוער כאילו יש קשר בין הפרשה לבין נתניהו? וכך גם לגבי בזק. הרי דו”ח המבקר כבר פרסם, ויש לי ציטוט הקובע בצורה הכי ברורה ש’במסגרת תפקידו כשר התקשורת ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת’. זה לא מה ששומעים בתקשורת. אין הרי שום האשמה נגד נתניהו. אז למה הכותרות כל כך נגדו? על כל זה דיבר איתנו ראש הממשלה”.

“באשר לשאול אלוביץ’ (-בעל השליטה בבזק), הוא לא איזה חבר ממש קרוב, אין ידידות עמוקה בינו לבין נתניהו, ראש הממשלה מעולם לא היה מחויב לו, לא קיבל החלטות בהשפעת חברות זו. יש פה ‘ציד מכשפות’ שהחל מול ביתו של היועץ המשפטי מנדלבליט עם הסיסמה ‘ביבי אשם עד שיוכח אחרת’, כשהכותרות מהיממות האחרונות הן רק המשך המגמה. הגיע הזמן שנפסיק להתנהל לפי הציד התורן ושל קמפיין השמאל”.

• אתה סבור שכל מי שהשתתף בפגישה הוא אכן נאמן במאה אחוז לראש הממשלה, שמע את דבריו של נתניהו ויוכל להעביר אותם באופן הנכון והמדויק בהופעותיו בתקשורת?

“אני לא חושב שהיה שם מישהו שאפשר לומר שלא נאמן, או נגד ראש הממשלה. כולנו מאמינים בדרכו של ראש הממשלה, ביכולות שלו וביושרה שלו”.

• יצאת בתחושה מעודדת?

“אני חושב שכן. הדברים הובהרו, ראש הממשלה היה תקיף נחוש, החלטי, אפילו נשמע כועס מעט על שיתופי הפעולה נגדו. יש פה קמפיין שמנסים לשנות שלטון במדינת ישראל דרך מהלכים שאינם בחירות – ואת זה צריך להפסיק, נקודה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לדעתי צריכים להתחיל לחקור סוף סוף את עמותות ברק, בוז' ואלדד יניב לאחר ש-16 שנים המשטרה מתבטלת!
    13/07/2017 17:12
    אשר שחמוביץ
  1. זה המקום והזמן לחדש חקירה!

  2. נתניהו
    13/07/2017 19:15
    השופט
  3. הם רק יביאו לו עוד מנדטים כי מהר מאוד יסתבר שאין כלום נגד נתניהו ואז העם יצביע ברגליים

  4. נתניהו
    14/07/2017 08:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. נתניהו אמר בראיון לחדשות 2 שהתקיים ב-2008, כאשר אולמרט קיים משא ומתן עם סוריה: “ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות – אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל.

    נתניהו הזהיר אז: “קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי. הדבר הנכון שהיה צריך להיעשות זה שהממשלה הזו תלך הביתה, שנחזיר את המנדט לבוחר”.