גבאי נגד לפיד: “תוקף אותי במקום את נתניהו? ככה מחליפים שלטון?”

יו"ר העבודה החדש אבי גבאי במתקפה על יאיר לפיד: "ניסיון רע זה לא דבר טוב. אני מגיע עם יותר ניסיון מאשר ללפיד. כשהוא תוקף אותי על ניסיון זה קצת מוזר"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ז / 13.07.2017 10:34

יו”ר מפלגת העבודה הנבחר, אבי גבאי, תקף הבוקר (חמישי) את יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, בתגובה לדברים שהטיח בו לפיד אמש בראיון לחדשות 2.

בראיון לתכנית ‘דקלסגל’ בגלי צה”ל אמר גבאי: “זה באמת מוזר שביום שמתפוצצת פרשת הצוללות, כשעו”ד של ראש הממשלה ומנכ”ל משרד התקשורת נמצאים בחקירות, לפיד מגיע לאולפן ובמקום לתקוף את נתניהו על הצוללות והחקירות, הוא תוקף את חבריו לאופוזיציה. אני תוהה – ככה הם חושבים להחליף שלטון?”

בהמשך הגיב גבאי לטענתו של לפיד כי גבאיחסר ניסיון ומעולם לא ישב בישיבת קבינט ונאלץ לקבל החלטות קשות. “לפיד דיבר על כך שהיה בקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע ‘צוק איתן’. שנזכור שצוק איתן, לפי דוח המבקר, לא הייתה המלחמה הכי מוצלחת של מדינת ישראל. זה לא היה הקבינט של מלחמת ששת הימים, אז ניסיון רע זה לא בדיוק דבר שאנחנו רוצים לקבל”, עקץ גבאי.

לדברי גבאי, חוסר ניסיונו הצבאי לא אמור להשפיע יותר מדי מכיוון שמי שמגיע לתפקיד ראש ממשלה נשען על מערכת ביטחונית איכותית ומקצועית ונעזר בה. “רוב ההחלטות זה המלצות של הדרגים המקצועיים”, הסביר. “לקבל החלטות אני יודע. אני מגיע עם יותר ניסיון ניהולי מלפיד. כשהוא תוקף אותי על ניסיון זה קצת מוזר”.

גבאי התייחס לסקרים: “יש פה תופעה. המצביעים שהצביעו למחנה הציוני ובסקרים עד השבוע שעבר אמרו שיצביעו ליש עתיד, חוזרים”.

כשנשאל לגבי עמדותיו והאם מוכן להגדיר את עצמו איש שמאל – השיב גבאי: “אני לא אוהב הגדרות. כששואלים אותי לגבי מספר נושאים, למשל ביטחון, מדיניות כלכלית ורווחה – העמדות שלי נטועות בשמאל. אתם חושבים שעם ישראל מצביע לפי שמאל או ימין. זה לא המצב. עם ישראל מצביע לפי מנהיגות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות