ח”כים לביבי: מותו של הלברנץ פתח חלון הזדמנויות נדיר להציל הילדים

ארבעה ח"כים פנו לראש הממשלה בדרישה שיפעל להשבת ילדי כת 'לב טהור' בחזרה לישראל: "על המדינה מוטלת האחריות והחובה להציל את הילדים הללו. נדרשת פעילותכם הדחופה"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ז / 12.07.2017 22:26

חברי הכנסת עליזה לביא, מירב בן ארי, חיים ילין ואורלי לוי אבקסיס פנו במכתב דחוף לראש הממשלה, לסגנית שר החוץ, ולשרי המשפטים והרווחה – בבקשה דחופה לסיוע בהבאת ילדי כת ‘לב טהור’ בחזרה לישראל.

הח”כים כותבים במכתבם כי לאחר מותו של מנהיג הכת בטביעה בימים האחרונים, יש להציל קרוב ל-200 ילדים בעלי אזרחות ישראלית שבית משפט ישראלי קבע – לפני כשלושה חודשים – כי נגרמת פגיעה קשה בנפשם ובגופם.

“בשנת 1990 לאחר שנפתחה נגד הלברנץ חקירה בחשד לשיתוף פעולה עם גורמים איסלאמיים בעבירות הקשורות לביטחון המדינה, נמלט הלברנץ לארה”ב עם כמה עשרות תלמידיו, כאשר תלמידיו וילדיהם הוברחו מישראל באמצעות דרכונים מזויפים ונגד הלברנץ נפתחה חקירה נוספת בגין חטיפה. בשנת 1994 נעצר הלברנץ על ידי האף ביי איי על חטיפת ילד, הוא הורשע ונדון למאסר ובסוף שנות ה-90 הוחלט על גירושו מארה”ב והוא ברח לקנדה”, כותבים הח”כים.

הם מוסיפים: “לאחר שבית המשפט בקוויבק החליט להוציא חלק מהילדים ממשמורת הוריהם בעקבות ראיות להתעללות שכוללת מכות, נישואי קטינים, התעללות וכדומה, ברח הלברנץ יחד עם תלמידיו לגואטמלה ולאחרונה לאחר שהרשויות בגואטמלה הצרו צעדיו, ברח עם תלמידיו למקסיקו, שם כאמור, טבע השבוע למוות”.

הח”כים מסכמים את מכתבם בקריאה לפעולה: “אין ספק כי על מדינת ישראל מוטלת האחריות והחובה להציל את הילדים הללו. מותו של שלמה הלברנץ פתח חלון הזדמנויות נדיר להצלתם ועל כן נדרשת פעילותכם הדחופה להצלת הילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות