אבוטבול לשרה נתניהו: “לא מדובר פה בכלבה קאיה המתורבתת שלך”

שרה נתניהו ביקרה, בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק של בעלה, את החלטת עיריית בית שמש לירות בכלבים משוטטים - המסכנים את תושבי העיר • כעת ראש העיר משה אבוטבול עונה לה
אריה ריבקינד ואיתמר זינגר
י"ט תמוז התשע"ז / 12.07.2017 21:41

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, התרעמה אתמול על אופן הטיפול בכלבים המשוטטים  בבית שמש – והחליטה להתערב למען הכלבים.

בצעד שגרם להרבה הרמת גבות, פרסמה שרה פוסט בעמוד הפייסבוק של בעלה – ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו פנתה אל שר החקלאות אורי אריאל בבקשה לעשות מעשה ולמנוע את הירי בכלבים. זאת למרות שמי שנתן את ההוראה לירות בכלבים הוא דווקא ראש עיריית בית שמש.

בפוסט שפרסמה כתבה:

“לכבוד השר אורי אריאל,

אני מבקשת ממך לעשות כל שביכולתך כדי למנוע את הירי בכלבים שמתוכנן להתבצע בבית שמש. אני משוכנעת שבמאמץ המשלב רגישות ומקצועיות ניתן למצוא דרכים אחרות לשמור על בריאות הציבור.

שרה נתניהו
רעיית ראש הממשלה”

הערב (רביעי), בצילום וידאו, עונה לה ראש העיר משה אבוטבול: “אני פונה לרעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו לחזור בה מהאמירות שלה. לא מדובר פה בכלבה קאיה המתורבתת שלה, אלא מדובר פה בכלבי פרא שאני לא מציע לאף אחד להתקרב אליהם”.

אבוטבול הוסיף: “ואלו יפי הנפש המעדיפים את חיי הכלבים על חיי בני אדם – מוזמנים לבוא ולאמץ להם כלבים מתוך המבחר הרב שנמצא שם”.

הסערה פרצה לאחר שאתמול פרסמה לאחר שעיריית בית שמש הכריזה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה כי משרד החקלאות נעתר לפניותיה לביצוע ירי בכלבים משוטטים בשעות הלילה – באמצעות רובי ציד.

בפוסט שכתבה הווטרינרית העירונית ד”ר מאיה קמחי נאמר כי ההחלטה מגיעה “בעקבות מספר אירועים חמורים שבהם כלבים נטושים נהפכו לפראיים, ותקפו תושבי ותושבות העיר עד כדי סכנת חיים”.

בנוסף נכתב כי ההחלטה היא המשך “למאבק של העירייה בתופעת הכלבים המשוטטים”. על פי הווטרינרית העירונית, “פעילות הירי בכלבים מתפראים מותרת מתוקף פקודת הכלבת ותתבצע על ידי צלפים מיומנים של יחידת הפיצ”ח” – של משרד החקלאות.

עוד נאמר בהודעה: “התושבים מתבקשים לוודא כפליים שכלביהם לא יצאו לשוטט לבד. הפעילות תתקיים בין השעות 3 לפנות בוקר ועד 7 בבוקר”.

אשת התקשורת ג’ודי שלום ניר מוזס צייצה בתגובה הצעה בחשבון הטוויטר שלה:  “אולי במקום לירות בכלבים, ירו בעובדי העירייה שנתנו את ההוראה?”

גם תושבים בעיר מחו על דרך הטיפול הזו.  חן אזרחי כתבה: “אולי כדאי לשקול לירות ביצורים משולחי רסן אחרים, כאלה שיורקים על ילדות בנות שש עם חולצה מעל המרפק. איבדתם את זה לגמרי. בושה ותעודת עניות לכם. במקום לטפל בבעיה, פשוט יורים בה? דוחה ומצער”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרג הכלבים
    13/07/2017 02:02
    אלברט מן
  1. להרוג כלבים עם רובה ציד זה מעשה ונדליזם כמו אנשי חמא”ס בעזה , השאלה האם אנו שונים מהם ? או ……מאידך : אני מציע למר אביטבול ראש העיר של בית שמש להפגין הומניות לתפוס אותם ולהביאם לויטרינר ולהרוג אותם המתת חסד ע”י זריקה ולא בחוליגניות המעוררת סלידה בציבור !