אילה שפירא הטיחה בליברמן: “למה האויב מקבל בנייה בתמורה לטרור?”

עימות חריג במהלך ביקור של אביגדור ליברמן בשומרון • ראש המועצה יוסי דגן הזהיר מתכנית קלקיליה • ליברמן: "קלקיליה היא רק התירוץ. יש ויכוח בין ימין אחראי וימין רציני לבין ימין משיחי ופופוליסטי" • איילה שפירא, שנפצעה קשה מבקבוק תבערה, תקפה את השר
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ז / 12.07.2017 18:56

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (רביעי) במעלה שומרון, יחד עם סגנו הרב אלי בן דהן ועם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

ליברמן קיים את הביקור על רקע התוכנית לבניית 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה, שתעלה הערב להצבעה בקבינט המדיני ביטחוני.

שר הביטחון הביע תמיכה בתוכנית במהלך הביקור וטען כי מדובר בבנייה פלסטינית פרטית של 6,000 יחידות דיור ולא 14 אלף.

ראש המועצה דגן יצא נגד התוכנית והזהיר כי הבנייה בקלקיליה תסכן את ישראל.

“קלקיליה כלואה בתוך גדר ביטחון. זה שטח פלסטיני פרטי, שאף יהודי לא מגיע אליו. ביקשתי לבדוק עם אוגדת איו”ש מתיבפעם האחרונה רגל של יהודי דרכה במקום, ולא הצליחו לאתר. אנחנו מדברים על 6,100 יחידות דיור במקסימום, כשאלף כבר בנויות. וכל התוכנית הזו אמורה להתממש בשלבים, עד שנת 2035. אנחנו מדברים על 300-400 יחידות דיור בשנה, זה כל הסיפור. ולכן אני מציע שאנחנו באמת נדבר על העובדות ונהיה קשובים למציאות ולא רק לסיסמאות”, אמר שר הבטחון.

לדבריו, הוויכוח היום הוא לא על קלקיליה. “קלקיליה היא רק הטריגר. קלקיליה היא רק התירוץ. יש ויכוח אמיתי בתוך הימין. בין ימין אחראי וימין רציני לבין ימין משיחי ופופוליסטי. זה הוויכוח. קלקיליה זה רק התירוץ. וזה לאורך כל הגזרה. זה מתחיל מהשאלה האם אנחנו רוצים מדינה יהודית או דו-לאומית, ועד שירות בנות בצה”ל. יש פה ויכוח אידיאולוגי אמיתי, קלקיליה היא רק התירוץ”.

לטענת ליברמן, “היו הרבה צעקות והרבה ספקולציות שאין להן שום קשר לביטחון. כשניסחתי את תוכנית ‘מקלות וגזרים’, ישבתי עם כל הפיקוד הצבאי. התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט, מתוך שיקולי ביטחון, של הרמטכ”ל, של ראש אמ”ן, של אלוף הפיקוד, של מפקד אוגדת איו”ש. אני חושב שכשמדברים על ביטחון, בואו נקשיב קודם לאלו שאחראים על הביטחון, ולא לאלו שהראש שלהם כל הזמן בבחירות או בפריימריז”.

ליברמן הדגיש: “תוכנית ‘מקלות וגזרים’ היא התוכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון, וגם דואגת להתיישבות. לא בסיסמאות אלא במעשים”.

ראש המועצה יוסי דגן השיב לליברמן: “אני מאוד מעריך את השר ואני לא חושב שאני משיחי או מהימין ההזוי. תוכנית קלקיליה היא מסוכנת”.

אילה שפירא, שנפצעה קשה מבקבוק תבערה שהושלך לעברה לפני כשנתיים וחצי, שאלה את שר הביטחון: “מדוע הייתי צריכה להיפצע כדי שיבנו ליישוב שלי כביש, בזמן שהאויב מקבל בנייה בתמורה לטרור?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות