עימות חריף • רוזנטל: “את מעודדת שחיתות”. שקד: אתה חתיכת שקרן

ח"כ מיקי רוזנטל הטיח בשרת המשפטים: "את צבועה, השחיתות במדינה לא מפריעה לך" • שקד השיבה בחמת זעם: "אתה משקר ומסית ומציג את חברי הממשלה כזבובים"
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ז / 12.07.2017 18:34

חילופי דברים חריפים התפתחו היום (רביעי) במליאת הכנסת בין שרת המשפטים איילת שקד לחבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני במהלך דיון בהצעת ‘חוק האגודות העותומניות’ של ח”כ עליזה לביא  – המבקשת לקבוע רישום ופיקוח מטעם רשם העמותות על אגודות אלה, שעל פי המצב היום אינן נדרשות לשקיפות.

במהלך הדיון קראה שקד לעבר רוזנטל: “אתם בעבודה בטח תצביעו נגד” – אך לאחר ההצבעה התברר כי ח”כ רוזנטל הצביע בעד הצעת החוק ואילו השרה שקד לא הצביעה.

בתגובה, ח”כ רוזנטל קרא לעבר השרה שקד: “את אמרת שאנחנו לא נצביע בעד החוק, אני הצבעתי ואת ברחת. כמה צבועה את יכולה להיות”. רוזנטל הוסיף ותקף את שקד: “השחיתות במדינה לא מפריעה לך. את מדברת איתי על טוהר מידות, את בורחת ולא מצביעה, את מעודדת שחיתות, את עובדת בזה. את לא מוכנה לאסור על ח”כים כמוך לקבל כסף מלוביסטים. ואת מדברת איתי על צביעות?”

שרת המשפטים איילת שקד ביקשה בעקבות דברים אלה את זכות הדיבור, עלתה לדוכן ותקפה בחמת זעם את ח”כ רוזנטל: “אתה בראש ובראשונה משקר, זה שאתה משקר ומסית ומציג את חברי הממשלה כזבובים. רק מעציב אותי שזו הרמה של חברי הכנסת, אם זה היה הפוך מיד היתה קמה קול צעקה – ובצדק”.

שקד המשיכה: “אתה מעז להכפיש אותי כשאתה יודע שכל התרומות מתקבלות לפי החוק ובשקיפות. אתה חתיכת שקרן, אם תמשיך ככה אני אתבע אותך דיבה. תתבייש איך שאתה מדבר לשרה במדינת ישראל, אתה מבייש את המפלגה שלך, אתה מבייש את הכסא שאתה יושב עליו. בראש ובראשונה זה בושה וחרפה למדינת ישראל”.

בתגובה לאיום של שקד לתבוע אותו, הבהיר ח”כ רוזנטל כי הוא מתחייב להסיר את חסינותו הפרלמנטרית אם יידרש לכך. “אני עומד מאחורי דבריי ומתחייב להסיר את חסינותי בשמחה”, מסר, “ממתין למימוש איומיה של שרת המשפטים”.

בדבריה על הזבובים התייחסה שקד לסרטון שפרסם לאחרונה רוזנטל ובו טען כי רבים מחברי הממשלה מעורבים בשחיתות וכינה אותם “יתושים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות