סקר וואלה: לפיד עוקף את גבאי • ש”ס גם בסקר הזה: רק 5 מנדטים

אריה ריבקינד
|
י"ח תמוז התשע"ז / 12.07.2017 15:37
מסקר עבור המהדורה המרכזית של וואלה עולה: יו”ר העבודה החדש ויו”ר יש עתיד מקבלים אותו אחוז התאמה לראשות הממשלה – אך שניהם נמצאים הרחק מנתניהו • זהו הסקר החמישי ברציפות שש”ס מקבלת 5 מנדטים בלבד

האם נבלם הסחף בשמאל לכיוון אבי גבאי?  סקר פאנלס פוליטיקס שנערך היום (רביעי) עבור המהדורה המרכזית של וואלה, מעלה כי שיעור התמיכה ביו”ר יש עתיד יאיר לפיד וביו”ר מפלגת העבודה הנבחר זהה, ועומד על 16% לכל אחד – לעומת 35% לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הסקר החדש, ‘יש עתיד’ מתאוששת מעט, ושומרת על מעמדה בסקרים כמפלגה השניה בגודלה בכנסת – 21 מנדטים, לעומת 19 של העבודה בראשות גבאי.

הליכוד ממשיך להוביל עם 25 מנדטים. הבית היהודי והרשימה הערבית המשותפת זוכות בסקר ל-12 מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת 8, כולנו בראשות כחלון – 7, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן – 6, ש”ס של אריה דרעי מקבחלת גם בסקר זה 5 מנדטים בלבד, ומרצ נמצאת מעל אחוז החסימה, עם חמישה מנדטים.

הסקר נערך כפאנל אינטרנטי, וכלל 517 נשאלים מהמגזר היהודי והערבי. טעות הדגימה בסקר היא 4.3%.

בסקר חדשות ערוץ 2 שפורסם אמש הליכוד זוכה ב-25 מנדטים, המחנה הציוני עם 20 מנדטים, יש עתיד זוכה ב-18, הבית היהודי ל-13 מנדטים, הרשימה המשותפת – 13, כולנו של כחלון מקבלת 8, ישראל ביתנו – 6, יהדות התורה – 7.  ש”ס ומרצ מתקרבות לאחוז החסימה וזוכות שתיהן בסקר ל-5 מנדטים בלבד.

לפי סקר ערוץ 10 שפורסם אמש: הליכוד זוכה ל-29 מושבים בכנסת, המחנה הציוני עם 24, יש עתיד עם 16 מנדטים, הבית היהודי מזנק ל-14 מנדטים,  והרשימה המשותפת 8 מנדטים, כולנו יורדת ל-6, ישראל ביתנו עם 7, יהדות התורה מקבלת 6, ש”ס ומרצ עם חמישה מנדטים כל אחת בלבד.

יצוין כי זהו הסקר החמישי ברציפות שש”ס מקבלת 5 מנדטים בלבד. עוד הערה:  סקר וואלה הקודם, שפורסם לפני שבוע, לפני הסיבוב השני בעבודה, העניק לש”ס 7 מנדטים. הפעם גם סקר וואלה מוריד לש”ס שני מנדטים.