“הוכחה שיש אלוקים”: צו ההריסה כנגד ביהכנ”ס בקרית אתא – בוטל

יוסף גרינבוים
|
י"ח תמוז התשע"ז / 12.07.2017 02:07
עיריית קריית אתא הוציאה צו הריסה להרחבה בלתי-חוקית שבוצעה בבית הכנסת פיאסצ’נה – ובית משפט השלום קיבל את עמדתה • רגע לפני שהטרקטורים יצאו לדרך התהפכה ההחלטה

כנגד כל הסיכויים: מתפללים בית הכנסת ‘רש קודש’ פיאסצ’נה בקריית אתא הצליחו להציל בית כנסת מהריסה, לאחר שהעירייה הוציאה נגדו צו הריסה מנהלי. כך דיווח אלירן טל בערוץ 20.

כפי שדווח בחרדים 10, הצו הוצא לבית הכנסת הממוקם ברחובה הראשי של העיר –  רחוב העצמאות, לאחר שלטענת גורמים בעירייה נבנו בו תוספות בנייה לא חוקיות, מאחר שלא קיבלו את האישורים הנדרשים.

ועד המתפללים פנה לבית משפט השלום בדרישה לבטל את הצו, אולם השופט קיבל את עמדת העירייה.

רגע לפני שטרקטורים עלו על התוספות הבלתי חוקיות שנבנו, פנו המתפללים לעורך הדין שלומי בלומנפלד מחיפה. שהגיש ערעור נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי – שהחליט, בצעד חריג, להחזיר את תיק לשמיעה מחודשת בבית משפט השלום.

בדיון המחודש שנערך החליט השופט לבטל את צו ההריסה ולחייב את עיריית קריית אתא בהחזר הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים לוועד המתפללים.

אחד המתפללים אמר אחרי ההחלטה לערוץ 20: “הנה הוכחה נוספת שיש אלוקים בשמיים. נגד כל הסיכויים הצלחנו להציל את בית הכנסת שבו מתפללים בכל שבוע עשרות מתושבי השכונה”.

עו”ד חן רוימי, ממשרדו של עו”ד בלומנפלד: “טוב עשה בית המשפט שביטל את הצו. זאת החלטה מקוממת שהייתה פוגעת שלא לצורך בציבור המתפללים ובמבנה קדוש”.