סגן השר מאיר פרוש במכתב נדיר נגד הרבי מפארשעי: שקרים, להד”ם

יוסף גרינבוים
|
י"ז תמוז התשע"ז / 11.07.2017 01:16
מאיר פרוש במתקפה חריגה כנגד האדמו”ר מפארשעי, מיוזמי כינוס הרבנים בארה”ב נגד חוק הגיוס – שטען כי סגן השר הוזמן לאסיפה אך סירב להופיע • פרוש מגולל במכתב את מה שהתרחש וקובע: “לא קבלתי הזמנה לאסיפה, לא היו דברים מעולם”

במכתב נדיר ששיגר מאיר פרוש לכל האדמו”רים וראשי הישיבות שהשתתפו בכינוס נגד גזירת הגיוס לפני כשבועיים במונסי, הוא מבהיר כי דבריו של האדמו”ר מפארשעי, מיוזמי האסיפה, כי סגן שר החינוך הוזמן, אך סירב להשתתף  – הם שיקריים ולא היו דברים מעולם.

במכתב, הכתוב ביידיש על בלנק של ‘מרכז אגודת ישראל’, מספר מאיר פרוש כי ראה את הקונטרס שיצא-לאור עם כל תוכן הכינוס, מילה במילה, ובו כתוב כי האדמו”ר מסאטמר ביקש – כאשר הזמינו אותו לאסיפה – שיביאו עדות משני הצדדים, ולא רק מצד אחד של המתרס, השיב האדמו”ר מפארשעי כי הזמינו את מאיר פרוש לבוא אולם הוא סירב ו”לא רצה לעמוד פנים מול פנים”.

על כך הגיב האדמו”ר מסאטמר כי גם הוא לא רוצה לשבת עם חבר כנסת, שכן הם האשמים בבעיות.

פרוש טוען במכתבו כי הוא לא הוזמן על ידי איש ו”לא היו דברים מעולם”.

סאטמרסגן השר מגולל במכתבו באריכות כי הוא שהה בארה”ב ביום ששי פרשת שלח, כ”ג סיון, וביום ראשון פרשת קרח הוא נפגש עם האדמו”ר מנוברמינסק. הוא רצה גם להיפגש עם הגאון רבי מלכיאל קוטלר באותו יום וביקש לתאם פגישה, אלא שהרב קוטלר לא היה בלייקווד ביום ראשון. עם זאת, נאמר לו שהגאון רבי מלכיאל קוטלר רוצה לשוחח איתו בנושא הגיוס.

“לאחר יומיים נאמר לי שהרב מלכיאל רוצה שאני אגיע לאסיפת ראשי ישיבות. אמרתי לו שעד יום חמישי פרשת קרח אני בארה”ב ואני חוזר בצהריים לארץ ישראל. שאלו אותי אם אני יכול לחזור לארה”ב בסוף פרשת חוקת. אמרתי שזה באמת קשה לי לחזור לארץ ולשוב לארה”ב, אבל אם צריכים אותי – אני מוכן לחזור.  אבל בתנאי שהגאון רבי  מלכיאל קוטלר או הרב חיים דוד צוויבל יו”ר אגודת ישראל בארה”ב יזמינו אותי רשמית. יש לי הכל במייל”, מציין פרוש.

פורש מוסיף ומספר: “אני לא רוצה לכוף את דעתי, רק בהזמנה אני אגיע בכבוד רב, ובלי הזמנה רשמית – אני לא אגיע. אחר כך, כשכבר הייתי בארץ, התקשר אלי אברך ודיבר איתי מתי אני יכול להגיע לארה”ב לאסיפה. חזרתי ואמרתי לו שרק בהזמנה של הראש ישיבה (הגר”מ קוטלר) או הזמנה רשמית אני יגיע.

“לדאבוני, לא קבלתי את ההזמנה לאסיפה, ולכן מה שראיתי מודפס בקונטרס של תוכן האסיפה שיצא לאור מדברי האדמו”ר מפארשעי שהזמינו אותי – לא היו דברים מעולם”.

פרוש, מכתב גיוס פרוש, מכתב גיוס