“הישג מדהים ומרגש. זכינו”: אבי גבאי הוא מנהיג ‘העבודה’ החדש

השר לשעבר, שערק ממפלגת כולנו, גבר על יריבו ח"כ עמיר פרץ - ונבחר לעמוד בראש המפלגה • אבי גבאי קיבל 16080 קולות שהם 52%, עמיר פרץ 14734 קולות שהם 47% • שיעור ההצבעה עמד על 59% • שלי יחימוביץ מתמוגגת: "זכינו ביו"ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו"
אריה ריבקינד
י"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 21:38

מפלגת העבודה יוצאת לדרך חדשה בהנהגת מנהיג שאפילו לא מצוי ברשימתה. אבי גבאי זכה הערב (שני) בראשות המפלגה לאחר שגבר על ח”כ עמיר פרץ.

להלן תוצאות הבחירות:

בעלי זכות בחירה – 52505
סה”כ הצביעו 30916 קולות 58.8%
1- אבי גבאי 16080 קולות שהם 52%
2- עמיר פרץ 14734 קולות שהם 47%

ניצחונו של גבאי נחשב להפתעה במערכת הפוליטית, שכן פרץ נתמך הן על ידי ההסתדרות והן על ידי היו”ר המודח של המפלגה, ח”כ יצחק הרצוג.

גבאי, שנתמך על ידי חברי כנסת כמו שלי יחימוביץ’ ואיתן כבל, אולי ראה את הגב של המנגנון, אבל זכה באמון המתפקדים.

שלי יחימוביץ’ הגיבה הערב בסיפוק רב: “בחירתו של אבי גבאי היא הישג מדהים ומרגש המעיד יותר מכל על כך שמפלגת העבודה היא מפלגה חפצת חיים, חכמה ודמוקרטית שיכולה לשמש דוגמא ומופת למערכת הפוליטית בישראל. זכינו ביו”ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו, ומחר נקום לבוקר של תקווה”.

ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה היוצא, יצחק הרצוג, שוחח עם אבי גבאי מיד לאחר שנודעות התוצאות. “בירכתי אותו על ניצחונו המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. הבהרתי לו כי אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון. שיהיה בהצלחה. שוחחתי גם עם עמיר פרץ ובירכתי אותו על מערכת הבחירות המרשימה שניהל”.

מזכ”ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני אמר: “המסע לבלפור 1 התחיל הערב, ויש תקווה חדשה לעם ישראל ולכל מי שמשווע לשינוי גדול במדינה.

אני מברך מכל הלב את אבי גבאי על בחירתו ליו”ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה. חזינו במערכת בחירות דמוקרטית לתפארת. מהרגע הזה אדאג ביחד עם חברים נוספים ללכד את השורות ולאחד את כל הכוחות במפלגה סביב היו”ר הנבחר. מפלגת העבודה נמצאת בתנופה גדולה מאד, אך עוד עבודה רבה לפנינו. לא ננוח על זרי הדפנה: נחרוש כל שדה, נבקר בכל יישוב ושכונה, נגיע לכל בית ואני מאמין כי נצליח לזכות באמון הציבור ולנצח את הבחירות הבאות לכנסת.”

ח”כ ציפי לבני בירכה על בחירתו של אבי גבאי לתפקיד יו”ר מפלגת העבודה. “אני מאחלת הצלחה מעומק הלב. כפי שהקמת המחנה הציוני על ידי כיו”ר התנועה ועל ידי הרצוג כיו”ר העבודה היא זו שיצרה את התקווה הגדולה וההישג המשותף בבחירות הקודמות – המשימה המשותפת שלפנינו כעת היא ליצור תקווה מחודשת ואמיתית להחלפת את השלטון ולהציע לדרך אחרת, טובה יותר לישראל ולאזרחיה”.

היא הוסיפה: “עתה אחרי שמפלגת העבודה סיימה את ההליך הדמוקרטי בתוכה – עלינו לפנות יחד לציבור ולהרחיב את השורות לגוש גדול שיהיה כתובת לאותו ציבור אדיר בישראל, המאמין בדרכינו ושואף להחליף את השלטון ואת דרכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מפלגה אבודה
    10/07/2017 22:05
    כרמל כהן
  1. אנחנו תושבי הפריפריה שזה אומר פרפר מת לא מעניין אותנו מי זכה בכל מקרה לא מצביעים לעבודה בעיניים ושציפלי לא תתפוש טרמפ כדי להבחר ולהפגש עים אבו ערבז