אברהם טריגר: “הפלס משעמם-משעמם! נראה עיתון עלוב, דפוק” • להאזנה I חשיפה

זה לא סוד שב'פלג' יש ביקורת קטלנית על 'הפלס' • כעת חושף 'חרדים 10' הקלטה של אברהם טריגר, פעיל מרכזי, בה הוא מגלה מדוע הדיר נתי גרוסמן את בני משפחת הגרמ"צ ברגמן מכתיבה בעיתון, טוען כי גרוסמן הוא איש מלחמות המתנהל בצורה שגויה - וקובע: "הפלס בכלל לא משפיע"
יוני גרין
י"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 23:06

אחת הסיבות שהובילו לפיטוריו נתי גרוסמן מתפקידו כעורך הראשי בעיתון ‘יתד נאמן’ הייתה הטענה כי גרוסמן ניהל איזכור רבנים בעיתון על פי גחמותיו. לטענת יריביו, הוא ‘מחק’ – תרתי משמע – רבנים שלא מצאו חן בעיניו והאדיר את שמם של רבנים שחפץ ביקרם.

אלא שהקלטות הנחשפות כאן ב’חרדים 10′ מלמדות כי גרוסמן ממשיך בהתנהלות זו גם בעיתון ‘הפלס’ – ביטאון הפלג הירושלמי, אותו הוא עורך.

בהקלטה שנחשפת כאן מגלה אברהם טריגר, מהפעילים המרכזיים של הפלג ומנהל קו הנייעס ‘במערכה’ בפני מאזיניו, כי נתי גרוסמן החרים את הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, חתנו של הגרא”מ שך זצ”ל,  וכן הדיר את כל בני משפחתו מכתיבת מאמרים בעיתון. זאת משום שהגרמ”צ ברגמן השתתף בוועידת דגל התורה, שהתקיימה לפני כשנה וחצי ב’חפץ חיים’ – ואמר שם כי ‘דגל התורה’ הנוכחית היא ההמשך של הרב שך.

לטענת טריגר, גרוסמן דרש מאברהם ישעיהו, בנו של הגרמ”צ, הכותב מעת לעת מאמרים בעיתון הפלס, כי יכתוב מאמר בו הוא מתנער מדברי אביו, ורק אז יורשה לכתוב בעיתון.

כמו כן אומר טריגר, כי הוא יכול למתוח ביקורת על התנהלותו של  גרוסמן בעיתון משום ש”הוא צריך אותי מאוד”. בדבריו הוא קובע כי גרוסמן מנהל את העיתון בצורה מלחמתית, שלא יכולה להביא פרסומות לעיתון, ומנגד טוען שעיתון הפלס לא מספיק מעניין, וכי בימים בהם אין הפגנות הוא “משעמם-משעמם-משעמם”, וכי קו הנייעס ‘במערכה’, אותו מנהל טריגר, מעניין ומושך הרבה יותר.

הנה התמליל המלא של ההקלטה המתפרסמת בחרדים 10:

“פעם אמר לי בן של מנהל של אחד שהיה פעם מנהל בעיתון הפלס, שנתי במצב של היום שהוא המנהל לא יסכים שיהיה מודעות בהפלס. הוא עורך, הוא לא מסוגל להחזיק מפעל. עיתון עם פרסומות זה מפעל, זה ממסד, הוא לא מסוגל להחזיק כזה דבר, ככה גם אני חושב.

נתי גרוסמן

נתי גרוסמן. צילום: פלאש90

נתי הוא גם איש מלחמות. נביא דוגמא עם ברגמן, שביטלו מנויים, לעיתון. זה היה טעות המריבה איתם. נתי החליט שהבן של ר’ מאיר צבי ברגמן, אברהם ישעיהו חייב לכתוב נגד אבא שלו בעיתון ולהתנער מדבריו שהוא דיבר בוועידת דגל התורה, שהוא אמר שדגל של היום  – למרות הפרישה של הפלס – הם הממשיכים של הרב שך.

הוא לא רצה, לכן נתי החרים אותו ולא נתן לו לכתוב בכלל מאמרים בעיתון, והוא נהיה מסוכסך עם משפחת ברגמן. לא שאני מצדיק את משפחת ברגמן, הם לא הנאמנים הגדולים שלנו והם לא הצדיקים הגדולים שלנו פה. אבל זה שטות למחוק את כל המאמרים שלו. הוא היה בנאדם שכותב מאמרי השקפה שהיו נקראים בעיתון, ואתה מחליט שהבן צריך להתנצל כי האבא אמר משהו בעד דגל התורה – וזה מה שגרם לנתק עם משפחת ברגמן, למי שיודע.

הבן צריך להתנצל כי האבא אמר משהו?

אני (-טריגר) ונתי זה משהו אחר לגמרי. גם כשיש בינינו חילוקי דעות הוא צריך אותי מאוד-מאוד.

אני בדקתי וראיתי רוב הציבור שלנו לא קורא את העיתון! הרבה יותר שומעים את קווי הנייעס שלנו ומושפעים שם, כי הם עובדים קשה להביא עוד חומרים ועוד חומרים מעניינים, כי מקבלים כסף על כל כניסה של כל באנדם.

טריגר

טריגר. צילום: פלאש90

אני רואה אנשים לא יודעים מה כתוב בעיתון בכלל לא מאמרים ולא כתבות. העיתון ביום-יום, חוץ מלשמוע בימים האלה שיש הפגנות, משעמם, משעמם משעמם משעמם! נראה עיתון עלוב דפוק. הוא גם לא משפיע ביום יום.

מה שמשפיע זה הציבור שעומד מאחוריו, זה הפלג, הטרדות טלפונים, זה מאבקים והפגנות. אם זה היה עיתון לבד, כמו יתד נאמן שהציבור אדיש וישן, העיתון (-הפלס) לא היו מסתכלים עליו בכלל.

קו המערכה הרבה יותר משפיע, הרבה יותר משפיע, תראו מה מביאים ברשת ב כל יום קו במערכה. זה העיתון, אתם יודעים, בן אדם אחד עומד מאחורי הקו. ‘העיתון יוצא זיין’ (-העיתון רק יוצא ידי חובה).

העיתון ביום יום יכול להיות אפס, הוא כל דבר שומר ליום שישי. בקו במערכה אנחנו מביאים הרבה דברים חדשים כל יום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות