בנט על עסקת הצוללות: “גיבוי מלא לביבי”. לפיד: “מקורביו גזרו קופון”

יו"ר הבית היהודי בנט בעקבות חקירת פרשת הצוללות: "אין לי ספק שראש הממשלה נהג בעניין זה על פי כללי הדין" • על עסקה עם החמאס: "הגיע הזמן להפוך את המשוואה, החזקת חיילים חטופים צריכה להפוך מנכס לנטל"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 15:27

שר החינוך נפתלי בנט, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת הבית היהודי,  במתן גיבוי גורף לראש הממשלה בנימין נתניהו ב’פרשת הצוללות’.

בנט אמר: “כידוע כמי שמוביל קו עקבי של ימין ביטחוני ואידיאולגי בממשלה יש לי ולנו לעיתים מחלוקות עם ראש הממשלה, אבל על דבר אחד אין מחלוקת: על הצורך לקבל החלטות למען ביטחון אזרחי ישראל”.

יו”ר הבית היהודי הדגיש: “כחבר קבינט שתמך בעסקת הצוללות, למיטב ידעתי והבנתי – כל המניעים באישור העסקה גיבושה וקידומה על ידי ראש הממשלה והקבינט היו מניעים ביטחוניים בלבד. אין לי ספק שראש הממשלה נהג בעניין זה על פי כללי הדין ואני מעניק לו גיבוי מלא, ומשוכנע, על פי כל הידוע לי כרגע, שלא נפל כל פגם בהתנהלותו”.

בהמשך התייחס בנט לדיווחים אודות עסקת חילופים מתגבשת מול חמאס: “לאור הידיעות השונות בתקשורת הישראלית והזרה על מגעים בעניין גופות החיילים – אין בכוונתי להתייחס לפרטים. אך ככל שהדבר יעלה לדיון בדרג המדיני, אני יכול להודיע מכאן: ביטחון אזרחי ישראל וחייליו מחייב אותנו להצביע בקבינט נגד שחרור מחבלים תמורת מידע ותמורת גופות חיליים, משום שאת הבנים יש להחזיר לא בעסקה אלא בהתקפה. כלומר בהגברת הלחץ על חמאס בעזה ומחבליו בבתי הכלא שבישראל”.

בנט הבהיר: “הגיע הזמן להפוך את המשוואה, החזקת חיילים חטופים צריכה להפוך מנכס לנטל. כשהם מחזיקים בגופות חיילינו כל יום יהיה קשה מקודמו. אני מקווה ששרי הליכוד והימין יאמצו את עמדנו העקבית בסוגייה משום שוויתורים יעודדו חטיפות וכך גם קבעה הוועדה שדנה בנושא”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד אמר בישיבת סיעתו: “היום בבוקר המשטרה עיכבה חשודים מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בפרשת הצוללות. זו לא רק פרשת שחיתות. זו פגיעה בביטחון המדינה”.

לדבריו, “כסף של מערכת הביטחון, של החיילים שלנו, יצא מישראל, נכנס לחשבונות בנק בגרמניה ובקפריסין שאיש לא ידע עליהם, וחזר לכיס הפרטי של האנשים הכי קרובים לראש הממשלה”.

הוא הוסיף: “השחיתות השלטונית מכרסמת בחוסן הלאומי שלנו, אבל זה חמור יותר. זה הביטחון שלנו. זה קודש הקודשים. ואפילו על זה מקורבי ראש הממשלה לא היססו לגזור קופון, לעשות קומבינה. הם אפילו לא מכחישים את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות