גפני נגד כחלון: תעמולת בחירות ברחובות? בלעדיי זה לא היה עובר

יו"ר ועדת הכספים הקפיא את הקיצוץ שמתכנן כחלון בתקציבי הממשלה: "כשאישרנו בוועדת הכספים את עדכון נקודות הזיכוי, לא ידעתי שאחרי זה תהיה תעמולת בחירות ברחובות. גם אני צד בעניין" • ביטן: "גם אני אציב שלט בחוצות תל אביב בשם כל חברי ועדת הכספים"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 11:57

חברי הכנסת מהקואליציה – ובראשם ח”כ משה גפני – נגד משה כחלון:  בדיון שנערך הבוקר (שני) בוועדת הכספים על שינויים בתקציב המדינה, הודיע יו”ר הוועדה כי הוא מקפיא את בקשת האוצר לקיצוץ של 1.1 מיליארד שקל במשרדי הממשלה, שנועד בחלקו לממן צעדים של האוצר.

לפי דיווח בדה מרקר, גפני תקף בחריפות את שר האוצר ותוכנית ‘נטו משפחה’ שהנהיג.

גפני אמר בזעם: “כשאישרנו בוועדת הכספים את עדכון נקודות הזיכוי, לא ידעתי שאחרי זה תהיה תעמולת בחירות ברחובות. גם אני צד בעניין. בלעדיי זה לא היה עובר. עשיתי כל מאמץ על מנת שכל הנושאים הללו שאתם מגדירים ‘נטו משפחה’ יעברו פה אחד. להבא נצטרך להחליט האם הצעדים שמציע האוצר הם לטובת המדינה או חלק ממערכת הבחירות”.

ח”כ יצחק וקנין מש”ס שאל בכעס: “ממתי מציבים שלטי בחירות שנתיים לפני הבחירות?”

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן הכריז: “זו תוכנית ברוטו משפחה, לא נטו משפחה. גם אני אציב שלט בחוצות תל אביב בשם כל חברי ועדת הכספים. אני אביא צלם ואעשה את זה גם. תחליטו איפה אתם רוצים שזה יהיה. כולם ידברו על זה”.

גפני הודיע כי הוא מקפיא לפי שעה את פניית הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי לבצע קיצוץ רוחבי של 1.1 מיליארד שקל בתקציביהם של משרדי הממשלה.”אני לא יודע לומר לחברי הוועדה למה צריך קיצוץ רוחבי? יש העלאה משמעותית בהכנסות המדינה, יש עודפים בקופת המדינה למה לבצע קיצוץ רוחבי? מי שמביא קיצוץ בתקציב צריך להציג תוכנית למה מיועד הכסף. עד שלא אבין את העניין – לא אביא את הפנייה לאישור הוועדה”.

לפי ‘דה מרקר’, גפני מחה על כך שמשרד האוצר לא מוכן לכלול את הכספים למוסדות הדת והחינוך החרדיים בבסיס תקציב המדינה: “לפני שבועיים הייתי בפגישה אצל רז ניזרי, המשנה ליועץ המשפט לממשלה, וטענתי שאצלנו הכספים הולכים לסעיפי חינוך ששם אנו מופלים לרעה. אני מוותר על הכספים הקואליציוניים של יהדות התורה. הכל יכנס לבסיס התקציב מה שראוי להיכנס, מה שלא ראוי – שלא ייכנס. אבל מי שמתנגד לכך הוא אגף התקציבים שרוצה להחזיק אותי עם הכספים הקואליציוניים, אבל הוא לא מצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות