שי ניצן מרוצה: “בפרקליטות כבר עובדים 16 חרדים, והיד עוד נטויה”

פרקליט המדינה שי ניצן שיגר מכתב למשפטן חרדי צעיר בשירות המדינה: "אנחנו משתפרים, אבל היינו רוצים לראות יותר משפטנים ומשפטניות חרדים מוכשרים מגיעים אלינו. נשמח לראותכם בין שורותינו"
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 11:14

פרקליט המדינה, שי ניצן, שיגר בימים האחרונים מכתב לאליעזר שופט, משפטן חרדי צעיר העובד במחלקה למשפט אזרחי, יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים – בו הוא מבהיר את השקפת עולמו על שילוב חרדים בפרקליטות המדינה.

ניצן מציין בתחילת מכתבו, כי כאשר נכנס לתפקידו כפרקליט המדינה בשנת 2013, החליט לשים דגש על שילוב אוכלוסיות בעלות ייצוג נמוך בשירות הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט.

“גם היום, כמו אז, הנני סבור כי הצבת יעד של שילוב מגזרים שכאלה – לרבות החרדים – הינו אחד מיעדינו בשירות הציבורי, כמי שאמונים על בניית אותם ‘סדרי עולם אמתיים של צדק'”, כתב ניצן.

בהמשך המכתב מציין ניצן כי חלה בנושא התקדמות: “בעבר לא היה כמעט אף עובד חרדי בפרקליטות. כיום, כבר עובדים בפרקליטות 16 חרדים, והיד עוד נטויה”.

ניצן מבהיר: “אנחנו משתפרים, אבל היינו רוצים לראות יותר משפטנים ומשפטניות חרדים מוכשרים מגיעים אלינו”.

ניצן מוסיף ומציין במכתב, כי שילוב חרדים הוא צעד חשוב ומרכזי כחלק ממגמת שילוב החרדים בחברה הישראלית. “שירות ציבורי הכולל בתוכו בנים ובנות של כלל הקבוצות השונות בחברה הישראלית, על מאפייניהן השונים, יהיה טוב יותר, חזק יותר ועשיר יותר בהשקפות ובדעות”.

ניצן מביע תקווה ששני הצדדים יצאו נשכרים מההשתלבות חרדים בשירות הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט, על ידי שבירת הקרח והפגת דעות קדומות והזדמנות למשתלבים להיות “סוכני שינוי” כהגדרתו, הן בחברה שלהם והן במילוי התפקיד המקצועי.

“אני מקווה כי רבים מבוגרי ובוגרות מחזורך ישתלבו במגזר הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט, כדי להיות שותפים למפעל משמעותי בעיצוב מערכת החוק והצדק במדינה, השייכת גם לכם. נשמח לראותכם בין שורותינו”.

שי ניצן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות