“צעד ראשון”: אשה מונתה לתפקיד סגנית מנכ”ל בתי הדין הרבניים

אריה ריבקינד
|
ט"ז תמוז התשע"ז / 10.07.2017 10:27
מי שמונתה לתפקיד, המכהנת כיום כמנהלת אגף בכיר למינהל מוניציפלי במשרד הפנים, תחל תוך מספר שבועות למלא את התפקיד • במסגרת תפקידה החדש תעסוק, בין היתר, במעקב אחרי קיום פסקי דין של גירושין

הנהלת בתי הדין הרבניים אישרה לראשונה מינוי של אשה לתפקיד סגנית מנכ”ל בתי הדין הרבניים – זאת בהתאם להוראת שופטי בג”ץ. כך דווח הבוקר (שני) בעיתון ‘הארץ’.

מי שמונתה לתפקיד, בהליך של איתור בתוך המערכת הממשלתית, היא מיכל גולדשטיין, המכהנת כיום בתפקיד מנהלת אגף בכיר למינהל מוניציפלי במשרד הפנים.

במסגרת תפקידה החדש תעסוק גולדשטיין, בין היתר, במעקב אחרי קיום פסקי דין של גירושין.

הנחיית שופטי בג”ץ ניתנה במסגרת עתירה שהוגשה בדרישה למנות אישה לתפקיד מנכ”ל בתי הדין הרבניים. העותרים, עו”ד בתיה כהנא דרור והארגונים נעמ”ת וויצ”ו, ביקשו להורות להנהלת בתי הדין לאפשר לנשים להתמודד על תפקיד המנכ”ל – ולהעדיף דווקא מינוי של אישה לתפקיד.

בעקבות העתירה, החל הליך של תיקון תקנות שיאפשר לאישה להתמודד לתפקיד, אולם הנוסח שהוצע על ידי השר לשירותי דת טרם אושר עקב טענות לפיהן הוא לא יאפשר בפועל מינוי אישה.

בתגובה למינויה של גולדשטיין אמרה עו”ד כהנא דרור: “מדובר בצעד ראשון המהווה סימן לבאות, שכן טרם השגנו את המטרה שלשמה הוגשה העתירה והיא האפשרות למינוי אשה כמנכ”לית בתי הדין הרבניים, תוך הסרת החסמים הקיימים בחוק המונעים כיום מאשה להתמודד לתפקיד”.