כבר אין מים: ‘צו מניעה ארעי’ נגד פינוי שתי ישיבות מהמתחם בב”ב

בית המשפט הוציא 'צו מניעה ארעי' נגד פינוי שתי ישיבות מהמתחם בו שכנה ישיבת 'שער התלמוד' בבני ברק - עד למתן החלטה אחרת • הדיון במעמד הנהלות הישיבה ועיריית בני ברק יתקיים ביום חמישי
איתמר זינגר
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 19:25

פתח של תקווה? הנהלת ישיבת ‘עמלים’ ו’תורת יהודה’ הממוקמת במתחם ברחוב הירקון בבני ברק.בו שכנה ישיבת ‘שער התלמוד’ פנו היום לבית המשפט והגישו בקשה דחופה לצו מניעה זמני, במעמד צד אחד – נגד פינוי והריסת המקום.

השופט גלעד הס נעתר לבקשה והוציא ‘צו מניעה ארעי’ נגד פינוי על-ידי  עיריית בני ברק – עד למתן החלטה אחרת. לפי החלטת השופט, על עיריית בני ברק להשיב לבקשה עד יום רביעי.

השופט קבע דיון במעמד הצדדים ביום חמישי בצהרים.

בתוך כך, כחלק ממאבקו של ראש העיר בני ברק נגד הישיבות במקום, הורה חנוך זייברט לעצור את אספקת המים למתחם – ואנשי העירייה ביצעו את המהלך.

אמש (מוצאי שבת) עזבו תלמידי ישיבת ‘שער התלמוד’ את היכל הישיבה נגדו הוצא צו פינוי והריסה על ידי ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

בשנים האחרונות התנהל מאבק בין ראשי עיר התורה והחסידות לבין הנהלת הישיבה, המיועדת לצעירים מתמודדים הזקוקים ליחס אישי – על שטח הישיבה. ביום חמישי פסק בג”ץ, כי דרישת העירייה לפנות את הישיבה הממוקמת על שטח של  11 דונם מוצדקת – וכי על הנהלת הישיבה להתפנות לאלתר.

ראש הישיבה, הרב יצחק ברוורמן, שניסה עד הרגע האחרון למנוע את הגזירה, קרע כאשר התקבלה הפסיקה של בג”ץ – קריעה בבגדו.

תלמידי ישיבת ‘שער התלמוד’ התכנסו בליל שישי בהיכל הישיבה, כשלצידם ראשי הישיבה, ח”כ משה גפני, סגן ראש העיר מנחם שפירא, כמו גם תושבים מהעיר שבאו להזדהות – ושרו שירי רגש התעוררות.

הרב חיים אטיק, ראש ישיבה-קטנה, זעק בהיכל הישיבה:  “זה מה שמגיע לנו? לשלוח אותנו לאשפתות? יש לנו פה תלמידים יתומים, ילדים למשפחות חד הוריות, אנחנו האוויר שלהם… אנחנו צריכים להתאמץ פה, להגיד לרב גפני ולרב שפירא – יפה שבאתם לעזור לנו,  אבל אנחנו צריכים ישועה באמת. אנחנו לא הולכים לישון הלילה. אנחנו לא יודעים מה יילד יום…”

בשיחה עם כתב חרדים 10 – אמר ח”כ משה גפני: “זו עיר חרדית! דבר כזה לא יכול לקרות! אני לא זוכר בחיים הציבוריים שלי שבאים לפנות ישיבה שבחורים יושבים ולומדים .אני יושב פה ובוכה”.

בליל שבת השתתפו מאות מתושבי העיר בני ברק שבת בקבלת שבת המונית במתחם הישיבה – כאות הזדהות עם התלמידים והנהלת הישיבה.

התושבים הגיעו להביע את מחאתם נגד צו הפינוי של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, בעקבות קריאתו של רב קריית הרצוג, הגאון רבי יהודה אריה שוורץ – לבא להתפלל במקום תפילת ערבית.

במכתב חריף שכתב לתושבים כינה הרב שוורץ את ראש העיר: “אותו רשע רוצה לבטל בית מקדש מעט”.

המשתתפים קראו פרקי תהילים “לביטול הגזירה הקשה של פינוי הישיבה”.

שער התלמוד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות