שי באב”ד: כתבתי מאמר להמודיע, והמשגיח פסל. אפילו לא הודיעו לי

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בוועידת 'כלכלה ועסקים' של עיתון המודיע על צינזור מאמר שלו בעיתון: "כתבתי מאמר בנושא שילוב חרדים בתעסוקה. המאמר נפסל. אני חושב שזו טעות" • "התקציב של עולם התורה עלה משמעותית בממשלה הזאת"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 12:19

מנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, פתח את ועידת העסקים של עיתון ‘המודיע’, המתקיימת משעות הבוקר במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה, והתייחס למצוקת הדיור במגזר החרדי ולסוגיית שילוב החרדים במעגל העבודה.

באב”ד סיפר: “כתבתי מאמר שהעיתון שביקש ממני לכתוב על הנושא הזה. כתבתי בדחילו ורחימו בצורה מאוד עדינה, ובסוף המשגיח הרוחני פסל לי את המאמר ואפילו לא הודיעו לי. אני חושב שזו טעות”.

בדבריו ציין מנכ”ל האוצר: “יש ערים שבהן יש רוב חרדי כמו בית שמש וביתר ובערים הגדולות יש תשתיות לאוכלוסייה החרדית, אבל היינו שמחים לראות איך אנחנו כציבור, חיים אחד לצד השני ומכבדים זה את זה”.

באב”ד הוסיף, כי בחודשים הקרובים צפויות להיכנס לשוק חברות בניה זרות שיזרזו את הבניה בארץ. “למדינת ישראל לקחו 13 שנה מתוכנית ראשונית עד קבלת מפתח”, אמר. “ב-OECD זה לוקח בין ארבע לחמש שנים. הרעיון שלנו הוא לזרז תהליכים כדי שהבניה תהיה יותר מהירה. אנחנו צריכים ידיים עובדות, כולל חברות סיניות שיביאו טכנולוגיות לבניה מהירה. אצלנו בונים כמו לפני 20 שנה, לכן אנחנו מנסים ללמוד מאחרים כדי הביא טכנולוגיות ולבנות יותר מהר בארץ”.

לשאלה מתי זה יקרה – ענה באב”ד כי כבר בחודשים הקרובים נראה את החברות הזרות והעובדים שמגיעים לישראל מתחילים לעבוד.

באב”ד גם התייחס לכספים המופנים לישיבות. “התקציב של עולם התורה עלה משמעותית בממשלה הזאת”, אמר והוסיף כי הנציגות החרדית בכנסת דואגת לזה והממשלה לא מתנגדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כי הוא כתב את האמת שבעלי תארים אקדמאים לא מובטלים ושכר הכי גבוה? גילה את האמת? גילה שהנדסאיות הסמינרים מקבלות שכר מינימום ולא מוצאות עבודה ואילו מי שלומדת תואר במדעי המחשב מקבלת שכר כפול ומכופל? לא כותבים אמת...
    10/07/2017 10:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היה צריך לשקר ולכתוב נתונים שגויים כמו הנתונים שמנהלי הסמינרים מקשקשים לתלמידות.. אם היה כותב שקרים היו מפרסמים. ברגע שכתב אמת העדיפו למחוק ולהסתיר..