“חייבים לטפל בפצע הכואב” • דרעי: אתמוך בפתיחת קברי ילדי עולי תימן

שר הפנים הודיע כי משרדו יתמוך בהצעת החוק של ח"כ נורית קורן מהליכוד שתאפשר פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, לצורך ביצוע בדיקה גנטית • "חובה עלינו לחקור בכל דרך את טענותיהם של בני משפחות עולים בתקופת קום במדינה על ילדיהם שנעלמו"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 11:24

שר הפנים, אריה דרעי, אמר הבוקר (ראשון) כי משרד הפנים יתמוך בהצעת החוק של יו”ר הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן, ח”כ נורית קורן מהליכוד, בנושא פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, לצורך ביצוע בדיקה גנטית שתבדוק קשרי משפחה.

לדברי דרעי, “חובה עלינו לחקור בכל דרך את טענותיהם של בני משפחות עולים בתקופת קום במדינה על ילדיהם שנעלמו. חייבים לטפל בפצע הכואב הזה ולעשות הכל כדי להגיע לחקר האמת”.

מדובר בהצעת חוק המבקשת לקבוע הליך ייחודי בבית המשפט לענייני משפחה, למתן צו לפתיחת קברים של קטינים מעולי מתימן, המזרח והבלקן לצורך בדיקות גנטיות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי ועדות חקירה שהוקמו בעבר כדי לחקור את פרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן, הגיעו למסקנה כי מרבית הילדים הנעלמים נפטרו. אלא שהרוב המכריע של המשפחות לא קיבלו לידיהן את הגופה ולא נכחו בלוויה, שלגבי חלק מהילדים נטען שכבר קוימה. במקרים אחדים קיבלה המשפחה ציון קבר.

לחלק מהמשפחות נמסרו תעודות פטירה, אך נתונים רשמיים מאוחרים שהתגלו העלו כי ייתכן שבן משפחתם נמצא בין החיים, לפי רשומות רשמיות של המדינה.

כך מצאו עצמן משפחות מעולי תימן מתמודדות עם סימני שאלה לגבי זהות האדם הקבור תחת ציון הקבר שנמסר להם, שבו אמור להיות קבור בן משפחתם.

כדי לסייע בפתרון בעיה זו, מציעה ח”כ קורן הליך מיוחד לבני משפחות של קטינים שנעלמו, במסגרתו ניתן יהיה להגיש בקשה מיוחדת לפתיחת קבר, הוצאת גופה וביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות