גפני פותח חזית מול הבית היהודי: דורש לעכב אישור ‘חוק ירושלים’

יו"ר דגל התורה הודיע ליו"ר הקואליציה כי הוא מבקש שלא להביא את חוק ירושלים מאוחדת של נפתלי בנט לאישור • זאת כנקמה בראשי 'הבית היהודי' על שנפגשו עם ראשי התנועה הרפורמית
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ז / 09.07.2017 09:34

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הודיע במכתב ששלח ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן כי הוא מבקש שלא להביא את “חוק ירושלים המאוחדת” של השר נפתלי בנט לאישור.

יו”ר ועדת הכספים טוען כי  מדובר בחוק יסוד וכי על פי ההסכמים הקואליציונים, יהדות התורה מחויבת לדיון פנימי ולהחלטה האם עליה לתמוך בחוק או לא. עד אז, מבקש גפני שלא להביא את החוק לאישור.

וכך כתב גפני במכתבו:  “בהמשך לשיחתנו אודות חוק יסוד – ירושלים בירת ישראל, מבלי להביע עמדה על החוק עצמו, מכיוון שמדובר בחוק יסוד ועל פי ההסכם הקואליציוני הנני מבקש לקיים דיון על חוק זה ולא להביא לאישור מבלי הסכמה”.

מדובר בהצעת חוק שקובעת כי יהיה ניתן לוותר על קרקעות בירושלים רק ברוב מיוחס של 80 חברי כנסת, הצעה שעלולה להקשות על כל תהליך מדיני עתידי.

בהצעת החוק נקבע כי כל סמכות הנוגעת לתחומי ירושלים לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, אלא ברוב של חברי הכנסת.

בכך מבקש גפני לנקום בראשי ‘הבית היהודי’ על פגישתם עם ראשי התנועה הרפורמית לאחר הקפאת מתווה הכותל ואישור חוק הגיור בוועדת השרים.

גפני העלה את דרישתו למרות שעל הצעת החוק שמקדם בנט חתום גם חבר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס, ועל אף שהשר יעקב ליצמן טען נגד פתיחת חזית מול בנט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני איש ריב ומדון
    09/07/2017 10:39
    מוסא
  1. אכול שנאה