הרב שלמה הלברנץ, מנהיג כת ‘לב טהור’ – טבע בנהר במקסיקו

מנהיג 'לב טהור' טבע למוות לעיני חסידיו בנהר - כשטבל בערב שבת • כוחות הצלה משו גופתו שנסחפה בנהר • הלברנץ עמד בראש 40 משפחות מהכת, שנכנסו לפני שלושה שבועות למקסיקו, לאחר שחצו הגבול מגוואטמלה • ישראלית ש-4 אחייניה בכת: "צרחתי מאושר כששמעתי שהוא מת"
נתן פרל
ט"ו תמוז התשע"ז / 08.07.2017 22:42

הרב שלמה הלברנץ, מנהיג כת ‘לב טהור’, טבע למוות בנהר במדינת צ’יאפס במקסיקו. כך דווח באתר diariodechiapas.com המקומי.

משרד החוץ אישרו את הפרטים על טביעת מנהיג הכת במי נהר במקסיקו.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, משו כוחות הצלה את גופתו של הלברנץ ביום שישי אחרי הצהריים, לאחר שנסחפה בזרם נהר מקומי, שם טבל ככל הנראה לקראת שבת.

לפי הדיווח, הלברנץ טבע לעיני חסידיו ובני משפחתו.

הרב שלמה הלברנץ עמד בראש קבוצה של 40 משפחות של כת ‘לב טהור’, שנכנסו לפני שלושה שבועות למקסיקו, לאחר שחצו את הגבול מגוואטמלה – שם התבססו לאחר שנמלטו מקנדה לפני כשלוש שנים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, נציגי משרד החוץ צלצלו למשפחות שמנהלות מאבק נגד הכת בדרישה להחזיר את בני משפחתם.

אורית כהן, שארבעת אחייניה הקטינים נמצאים בכת, אמרה ל”ישראל היום”: “צרחתי מאושר ששמעתי שהוא מת. צרחתי כמו משוגעת. זה פשוט לא יאמן. הוא היה אדם רשע ומרושע. הוא היה השטן וקיבל את מה שמגיע לו. ממש לא יאמן – יש אלוהים”.

כהן הוסיפה כי עם מותו של הלברנץ, נפתח חלון הזדמנויות לחילוץ הילדים: “אחיינים שלי שם, אנחנו מנהלים עליהם מלחמה, מרעיבים אותם, מתעללים בהם, הם עוברים שם סבל בל יתואר ועכשיו נפתח הפתח לחלץ אותם משם. אבל זה צריך לקרות מהר מאד. מדינת ישראל צריכה לעשות משהו זריז ומהיר, אנחנו חוששים ממה שהכת הזו יכולה לעשות. כדי להחזיר את הילדים המדינה צריכה לעשות פעולה עכשיו”.

לפני כשלושה חודשים הוגדרה ‘לב טהור’ כ”כת פוגענית” בבית משפט לענייני משפחה בישראל. על פי הערכות, מונים חברי הכת כ-230 נפשות, מתוכם כ-150 ילדים.

הרב שלמה הלברנץ נולד כארז שלמה אלברנס, בן למשפחה חילונית. בנערותו חזר בתשובה.

הוא החל ללמוד בישיבת איתרי בשכונת בית צפפה בירושלים, ובתחילת שנות ה-80 נישא למלכה אזולאי, בת קריית אתא.

באמצע שנות ה-80 הקים את ישיבת “לב טהור” בשכונת בית ישראל בירושלים. את ישיבתו ניהל בדרכה של חסידות סאטמר עם הדגשים בולטים נגד הציונות ומדינת ישראל.

בשנת 1990, לאחר שנפתחה נגדו חקירה בחשד לשיתוף פעולה עם גורמים איסלאמיים בעבירות הקשורות לביטחון המדינה, נמלט הלברנץ לארצות הברית יחד עם כמה עשרות מתלמידי ישיבת לב טהור. הנערים הוברחו מישראל בדרכונים מזויפים ונגד הלברנץ נפתחה חקירה נוספת בגין חטיפה.

הלברנץ השתקע בעיירה מונסי שבמדינת ניו יורק. בשנת 1994 נעצר הלברנץ על ידי האף.בי.איי בחשד לחטיפת הילד שי פימה בן ה-13. לאחר משפט ארוך שבמהלכו נוספו תלונות על החזקת קטינים וחטיפתם בניגוד לרצונם, הורשע הלברנץ ונידון למאסר. בסוף שנות ה-90 הוחלט לגרש את הלברנץ מארצות הברית לישראל. הוא השתקע עם קהילתו בעיירה סנט אגט במחוז קוויבק שבקנדה.

לאחר חקירות של הממשל הקנדי על הנעשה בתוככי הכת שהקים, נמלטו אנשי הכת לגואטמלה.

לפני כשנה, לאחר פשיטת הרשויות בגואטמלה על המתחם של כת ‘לב טהור’, עברה הקהילה להתגורר בכפר אורטוריו, הממוקם כ-50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי.

אחד מעסקני הקהילה המתבדלת, אוריאל גולדמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הקהילה שלו – המונה כ-230 איש – עברה להתגורר בכפר בשל ההתנכלויות וההטרדות, שכללו פשיטה על המבנים של הקהילה בפאתי עיר הבירה גואטמלה סיטי, בשל אמונתם.

“אנחנו לא יכולים לסבול יותר. כל הטענות כלפינו הן שקריות. מדובר בהפחדה בלבד”, צוטט גולדמן. “אנחנו נתחיל מחדש”.

כאמור, לפני כשלושה שבועות עברו כ-40 משפחות מהכת למקסיקו.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לב טהור
    08/07/2017 23:58
    רחלי
  1. כן יואבדו כל אויבך ה’

  2. כותרת לא ראויה
    09/07/2017 01:11
    משה אוחנה
  3. “הרב” למנהיג כת קוראים “הרב” אין לכם כבוד עצמי??
    גורו לכם מיום הדין

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   09/07/2017 21:02

      תגיד לי אתה לא מתבייש?

  4. הודוּ לד' כִּי טוב. כִּי לְעולָם חַסְדּו.
    09/07/2017 11:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הודוּ לד’ כִּי טוב. כִּי לְעולָם חַסְדּו.

    הודוּ לד’ כִּי טוב. כִּי לְעולָם חַסְדּו.

    הודוּ לד’ כִּי טוב. כִּי לְעולָם חַסְדּו.

    הודוּ לד’ כִּי טוב. כִּי לְעולָם חַסְדּו.

  6. פטירת האדמו
    09/07/2017 21:50
    ברוך שלום
  7. או מי ייתן לנו תמורתו בכה יכבה בלילה כמי נהר מסוף העולם ועד סופו לא היה צדק כמותו קדוש וטהור מה נענה ליום הדין כל רודפי נפשו זכיתו הנורא יגן עלינו ועל כישראלי ועל כל העולם עד עולם אמן סלה

  8. הלברנץ
    09/07/2017 23:49
    ארז
  9. האם התאבד עצמו לדעת?