לפני הפינוי: תלמידי ‘שער התלמוד’ בב”ב וח”כ גפני שרו שירי רגש • צפו

אחרי שבג"ץ פסק לטובת עיריית ב"ב: תלמידי ישיבת 'שער התלמוד' התכנסו בהיכל הישיבה, כשלצידם ראשי הישיבה וח"כ משה גפני, ושרו שירי התעוררות • גפני: "אני יושב פה ובוכה" • משגיח בישיבה זעק: "זה מה שמגיע לנו? לשלוח אותנו לאשפתות? • התקווה האחרונה: פגישה של ההנהלה עם הרבי מגור
איתמר זינגר
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 02:47

תלמידי ישיבת ‘שער התלמוד’ התכנסו הלילה (ליל שישי) בהיכל הישיבה ברחוב הירקון בבני ברק, כשלצידם ראשי הישיבה, ח”כ משה גפני, סגן ראש העיר מנחם שפירא, כמו גם תושבים מהעיר שבאו להזדהות – ושרו שירי רגש התעוררות. זאת לקראת פינוי והריסת מבנה הישיבה על-ידי  עיריית בני ברק.

בשנים האחרונות מתנהל מאבק בין ראשי עיר התורה והחסידות לבין הנהלת הישיבה, המיועדת לצעירים מתמודדים הזקוקים ליחס אישי – על שטח הישיבה.

אתמול (חמישי) פסק בג”ץ, כי דרישת העירייה לפנות את הישיבה הממוקמת על שטח של  11 דונם מוצדקת – וכי על הנהלת הישיבה להתפנות לאלתר.

ראש הישיבה, הרב יצחק ברוורמן, שניסה עד הרגע האחרון למנוע את הגזירה, קרע אתמול, כאשר התקבלה הפסיקה של בג”ץ – קריעה בבגדו.

ישיבת תלמוד, בני ברקצילום:אלי סלושץ

בהמשך, ראשי הישיבה והמשגיחים נשאו דברים בפני התלמידים.

הרב חיים אטיק, ראש ישיבה-קטנה, זעק:  “זה מה שמגיע לנו? לשלוח אותנו לאשפתות? יש לנו פה תלמידים יתומים, ילדים למשפחות חד הוריות, אנחנו האוויר שלהם… אנחנו צריכים להתאמץ פה, להגיד לרב גפני ולרב שפירא – יפה שבאתם לעזור לנו,  אבל אנחנו צריכים ישועה באמת. אנחנו לא הולכים לישון הלילה. אנחנו לא יודעים מה יילד יום…”

בשיחה עם כתב חרדים 10 – אמר גפני: “זו עיר חרדית! דבר כזה לא יכול לקרות! אני לא זוכר בחיים הציבוריים שלי שבאים לפנות ישיבה שבחורים יושבים ולומדים .אני יושב פה ובוכה”.

• נראה לך שיצליחו לעצור את פינוי הישיבה?

“ה’ יעזור”.

ח”כ משה גפני:

בתוך כך, ראש הישיבה הרב יצחק  ברוורמן עידכן, כי הוסדרה לראשי הישיבה פגישה בשעות הבוקר עם האדמו”ר מגור. ראשי הישיבה מקווים כי הרבי יורה לראש העיר, חנוך זייברט, שלא להחריב את בניין הישיבה.

ראש הישיבה הרב יצחק  ברוורמן:

מעיריית בני ברק נמסר: “בשעתו נתן גורם עירוני לישיבה אישור שימוש לזמן מוגבל בשטח, אך כאשר הסתיימה התקופה, הנהלת הישיבה סירבה להחזיר את השטח לעירייה”.

לפי העירייה, “כל העתירות של הישיבה לבתי משפט בערכאות השונות נדחו, ונקבע כי להנהלת הישיבה אין כל זכויות במתחם”.

צילומים: ארכיון הישיבה,  מוישי קאהן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות