משגיח כשרות צילם הפועל הערבי פותח תנור במטבח האולם והותקף

הרב אברהם רוט, משגיח כשרות באולמות וארגונים, הותקף באולם שמחות בירושלים בידי ערבי • "רק בצעתי את תפקידי, שגוי לא יגע בתנור. באתי לצלם, הוא חטף ושבר את הטלפון לרסיסים. נכנסתי ללחץ וחרדה. התחלתי לרעוד ולבכות. קלטתי שיכל לשחוט אותי. הודיתי לה' שהוא לא לקח סכין"
חיים בוזגלו
י"ג תמוז התשע"ז / 07.07.2017 11:47

הרב אברהם רוט, בן 43, משגיח כשרות המעניק השגחת כשרות לאולמות וארגונים, הותקף אמש (ליל שישי) באולם שמחות בירושלים בידי ערבי, במטבח האולם.

רוט, בנו של הסופר שמואל ארגמן, מספר בשיחה בלעדית עם חרדים 10 את שהתרחש: “הגעתי אמש יחד עם עוד מספר משגיחים אל האולם. אותו ערבי שיחק מול העיניים שלי,  סגר ופתח את התנור. לא שתקתי, פתחתי את הטלפון הנתיב שלי כדי לצלם. בא אלי, חטף לי בצורה מאיימת מול כל המטבח – היו שם עוד הרבה אנשים שראו את זה – וזרק. התכופפתי לקחת את הטלפון שהוא זרק, הרמתי את המכשיר, הוא חטף ושבר את זה לרסיסים.

“בסך הכל אני בצעתי את תפקידי, שגוי לא יגע בתנור. הרי גוי אסור לו לגעת בתנור, רק ליהודי. אני מצלם אותו כדי להראות לבעל הבית. מול עשרות אנשים שהיו במטבח דיבר אלי בצורה מאיימת, חצי אגרוף.

“הבעל בית אמר לי: ‘תירגע, נטפל בזה’, אבל נכנסתי ללחץ וחרדה התחלתי לרעוד ולבכות. הלחץ דם שלי עלה. קלטתי שהוא יכל בעצם לשחוט אותי. היה לוקח סכין. החברה לידי הזמינו משטרה ואמבולנס.

“הוא ברח. פשוט ברח. כיתרו אותו אבל המשטרה לא הצליחה לעצור אותו. כרגע. האמבולנס ביקש לפנות אותי לבית חולים אבל לא הסכמתי. נשארתי באולם”.

• מה חשת באותו רגע?

“הייתי בהלם. אחר כך הודיתי להקב”ה שהוא לא לקח סכין, ואז החרדה התחילה לחלחל”.

• זו פעם ראשונה שאתה מותקף?

“שמי הולך לפני בהשגחה, אף פעם לא הותקפתי על ידי ערבי”

• כשאתה שומע שמשגיחים מותקפים, שלשום באור יהודה משגיח הותקף באלימות, מה אתה חושב?

“אני לא קשור לרבנות, אני נותן כשרות באופן פרטי. צריך לעצור את כל מי שעשה את זה, לי זה קרה רק היום, אבל צריך לעצור את הבן אדם, להאשים אותו ברצח. לא פחות ולא יותר.

אתה חושב שמתייחסים בסלחנות למי שפוגע במשגיחים?

“כן, הם לא מעריכים את העבודה של המשגיחים. אני חושב שאני צריך לברך הגוימל. יש לנו את התורה הקדושה, נברר מה עושים. קיבלתי עשרות טלפונים של חיזוק ועידוד. העוילם כואב על היחס למשגיחים.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי הותקף משגיח כשרות במסעדת ‘הטורקי’ בעיר באור יהודה. זאת לאחר שהמשגיח הגיע אל המקום בשליחות המרא דאתרא, הרב ציון כהן, בכדי להסיר את תעודת הכשרות.

לדברי גורמים ברבנות המקומית, עם הגיע אל המסעדה, דרש המשגיח שנשלח  את התעודה, אולם בהנהלת המסעדה סירבו למסור לו אותה, בטענה  כי הם נותנים את התעודה אך ורק לרב העיר.

למרות קבלת הפנים ה”חמה” שציפתה לשליח המיוחד, האיש לא ויתר ונטל את תעודת הכשרות. אולם אז התפתחה תיגרה אלימה.

“המשגיח שנשלח להביא את התעודה קיבל את המכות ואפילו נחתך,  תוך כי האלימות שהייתה במקום, אך הוא לא הגיב – ולא מדובר באדם שלא יכול להגיב. מי שרואה אותו מבין שהאיש יכול בהחלט להגיב, אבל הוא נהג באצילות ולא החזיר מלחמה שערה”, אמרו ברבנות המקומית.

בעקבות המקרה החמור, נערך אתמול שימוע לבעלי המסעדה. שם, לדברי גורמים ברבנות המקומית, התנצלו בעלי המסעדה על שאירע – והיום צפוי רב העיר לשגר מכתב מיוחד לבעלי המסעדה, בו יפרט את ההחלטות בעקבות השימוע.

גם ברבנות הראשית לישראל לא ממהרים לעבור לסדר היום על תקיפת משגיחים.

“הרבנות הראשית לישראל, רואה בחומרה רבה כל מעשה אלימות מכל סוג שהוא וכל ניסיון לפגוע במשגיחי הכשרות ובמפקחים ושאר העוסקים במלאכת הכשרות”, אמרו ברבנות הראשית אתמול.

“הניסיון לפגוע במשגיחי הכשרות בעת מילוי תפקידם, אינה רק פגיעה וזלזול במשגיחים העושים מלאכתם נאמנה אלא פגיעה במערך הכשרות כולו, הטלת אימה בכל דרך על משגיח הכשרות המקומי מונעת ממנו מלבצע את תפקידו תוך כדי פגיעה ישירה בכשרות בבית העסק”, הוסיפו.

בהודעת הרבנות נאמר עוד: “משגיח הכשרת הינו שליחו של הרב המקומי והרבנות הראשית וכל פגיעה במשגיח הכשרות הינה פגיעה במוסד הרבנות ובמערך הכשרות, הרבנות הראשית לישראל עומדת לימין משגיחי הכשרות בכל האמצעים העומדים לרשותה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוק איסור הונאה בכשרות טעות
    07/07/2017 13:59
    הרב
  1. גדולי ישראל התנגדו לחוק בשנת תשמג ובראשם סבו של הרב הראשי לאו

  2. סוג של פשיטת רגל
    07/07/2017 16:57
    בכיר ברבנות
  3. לצערי המצב ברבנות הוא, שמלבד התגובה הלקונית, לא עושה ולא תעשה כלום, המצב הוא שהרבנות קרי העומד בראשה רוצה במצלמות במקום במשגיחים, בפרט אלו הפרטיים כמו רוט וחבריו, לא מעניינים את הרבנות, איני רוצה להכנס לזה האם “הפרטיים” הללו כולל זה הרועד, מתנהגים בדרך ארץ, או באגרסיביות, ומה קדם לאירוע המצער, ואיך צריך משגיח לנהוג במקרים כאלו, האם משגיח הופך להיות שותף של בעל האולם 50/50 או 40/60 או שמשגיח אמור לעשות את עבודתו, במקרה שאין נשמעים לו, לכאורה הוא אמור לפנות לממונים עליו או לאלה שהזמינו אותו, ולדווח להם על המקרה, ירצו יפעלו, לא ירצו, תוסר ההשגחה, ודאי שאין תפקיד המשגיח “לחנך” את הפועלים, ואכמ”ל,
    היוצא מדברינו, פרסום ודאי יצא לו מזה ששוויו הרבה יותר מהפלאפון שנופץ, כמובן שאני מגנה כל קצה של אלימות, ויש למצות את הדין בחומרה עם האלים, אך אל נצפה למינימום גיבוי ממוסד הרבנות, שאינו מעוניין להתאמץ עבור אף אחד מהמשגיחים, ובפרט לא ממשגיחים פרטיים שהרבנות בשבילם זה טרפה, זה המצב לצערי, מנהלי הלשכות דואגים ליחצן מקסימום את הרה”ר, מכאן ואילך לדאוג לשיפור מעמדם של עושי מלאכת הקודש?! חלום ליל קיץ! אין עם מי לדבר, הכל רקוב מהשורש, מצטער על המילים הקשות אבל זה המצב לאשורו.
    נתפלל שה’ ישמור כל יהודי באשר הוא, שעם ישראל יוושע וייאמר לצרותינו די!