ח”כ יואב בן צור ליהודי צרפת: ישראל תברך על עלייתכם בכל עת בה תחפצו

אריה ריבקינד
|
י"ב תמוז התשע"ז / 06.07.2017 17:11
יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ הרב יואב בן צור, המבקר כעת בקהילות יהודיות במרסיי נפגש עם כ- 200 סטודנטים יהודים לרב שיח • התייחס למצב המדיני ביטחוני של ישראל, לסוגיית שימור היהדות, סכנות ההתבוללות, והזמין אותם לעלות לישראל

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, המבקר בימים אלו בקהילות יהודיות במרסיי שבצרפת, נפגש עם כ- 200 סטודנטים יהודים.

במהלך המפגש אמר ח”כ בן צור: ” מאז שהקמנו בתנועת ש”ס, בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית, את איחוד הרבנים הספרדי, אני עורך מפגשים עם קהילות יהודיות רבות המתגוררות בתפוצות. אך המפגש איתכם, הוא מבין המפגשים המרגשים והחשובים ביותר עבורי. אתם ידידיי, מסמלים את ההמשכיות והנצחיות של העם יהודי”.

את דבריו פתח ח”כ בן צור עם התייחסות למצב המדיני ביטחוני של ישראל.

ח”כ בן צור הזהיר מתופעת ההתבוללות והדגיש כי היא אחת מן הסכנות הממשיות לעתידו הקיומי של העם היהודי: “כולנו עדים לתופעת ההתבוללות ההרסנית, המסיטה בהדרגה את טובי בחורינו מדרך הישר, מבני משפחותיהם, מתורת ישראל, מהקב”ה ומיהדותם. תופעה שיוצרת משפחות ללא זהות, משפחות בהם האבא והבן אינם שייכים לאותה דת, משפחות המסכנות (גם מבלי לרצות בכך) את עתידו הקיומי של עם ישראל, אותו עם שזכה וזוכה לניסים ולנפלאות מהקב”ה, בכל מקום בו היה ויהיה”.

ח”כ בן צור ציין כי הוא עד להערכה הרבה שיש למנהיגי העולם כלפי האזרחים היהודים ואמר: “לצד החיבור העמוק שנוצר כאן, אל לנו לשכוח למלא את שליחותינו כעם סגולה ולהיות אור לגויים ולא ככל הגויים”.

דבריו: “לצד האתגרים ההלכתיים הפוקדים את העם היהודי לאורך היסטוריה של אלפי שנים, אנו מתמודדים עם דור חדש של אנטישמיות מהולה בטרור רצחני. גם היום בשנת התשע”ז אנחנו עדים למקרים רבים של פוגרומים בבתי כנסת, התנכלויות ליהודים, רדיפות ואפילו לפוליטיקאים שרצים לבחירות עם מצע אנטישמי, האוסר על קיום פולחן דתי בפרהסיה ועל נשיאת סממנים יהודיים”.

ח”כ בן צור הדגיש כי בזכות חסדי הקב”ה מדינת ישראל ומנהיגיה עומדים איתנים למען יהודי התפוצות וכי המרחק הפיזי לא יפריד בין יהודים ליהודים ולא יצור פילוג בעם שעברו וגורלו משותפים.

הוא הוסיף,  כי איחוד הרבנים הספרדי העולמי הוקם במיוחד על מנת להיות כתובת מוסמכת ומהימנה בנושאי דת לכלל יהודי התפוצות החפצים בכך וימשיך לקדם פעילויות הכוללות ביקורים במדינת ישראל, בבירה ירושלים בכותל המערבי ובמקומות הקדושים.

ח”כ בן צור הצהיר כי מדינת ישראל תמשיך לפעול לילות כימים למען ביטחונם של יהודי התפוצות ואף תברך על עלייתם אליה בכל עת בה יחפצו בכך.