הטעיה של הציבור: משרד הבריאות נגד ‘טיפות גן העדן’ של הרב ברלנד

במשרד הבריאות מבהירים: הטיפות אינן מאושרות לא לייצור ולא לשיווק • יינקטו הליכים משמעתיים נגד בית מרקחת ששימש מקום לרישום העסק • למרות מסקנות משרד הבריאות: מכירת ה'טיפות' נמשכת באתר 'שובו בנים', ואף נוספו עדויות על אנשים שלכאורה ניסו את התרופה וזכו להירפא
חיים טוויל
י"ב תמוז התשע"ז / 06.07.2017 11:01

משרד הבריאות הודיע אתמול כי יינקטו הליכים משמעתיים נגד בית מרקחת אשר שימש מקום רישום העסק למכירת ‘טיפות הפלא מגן עדן’ של הרב אליעזר ברלנד.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, שחשף את מכירת  ‘טיפות הפלא מגן עדן’, במשרד הבריאות הבהירו כי הטיפות אינן מאושרות על ידיו לא לייצור ולא לשיווק. כמו כן הבהירו במשרד הבריאות, כי כל הסיסמאות על ה”תרופה”, כגון “חילוף חומרים מהיר”, “קשב וריכוז”, “חיזוק המערכת החיסונית”, אינן נכונות ויש בהן משום הטעיה של הציבור.

לפי הדיווח, בדיקה של תווית המוצר העלתה כי מדובר במוצר המיובא בידי חברה, וכי מקום רישום העסק הוא בית מרקחת ‘אירו פארם’, שהוא למעשה בית מרקחת ‘עיר גנים’ בפתח תקווה.

לפי ‘ישראל היום’, החומר נשלח למעבדה לבדיקת תכולתו ונמצאו בו שמנים בלבד.

“בבית המרקחת התבצעה בקרה של רוקחות מחוז מרכז ומחלקת התמרוקים של אגף הרוקחות, ובביקורת התגלה שחברה מסוימת היא היבואנית והיצרנית של ‘טיפות הפלא’, שהמוצרים מיוצרים בבית פרטי, ללא אישור משרד הבריאות, ושהם נמכרים לגורם אחר המוסיף עליו את התיווי המטעה. לא נמצא אישור ייבוא משירות המזון לשמנים ובנוסף לא אותרו אישורים בתחום מזון”, נמסר ממשרד הבריאות.

לפני חודשיים נחשף ב’ישראל היום’ על  מכירת ‘טיפות הפלא מגן עדן’, המשווקות בידי אנשים מקהילת ‘שובו בנים’. את הטיפות ניתן להשיג בטלפון, בפקס או בדירת מגורים בירושלים. השיווק נעשה, בין השאר, באמצעות ‘שיחת עידוד’ בווטסאפ, שבה נאמר שהטיפות “מרפאות מכל המחלות”.

הבקבוקונים נמכרו תמורת 70-100 שקלים, בהתאם למספר הבקבוקונים שנרכשו בכל קנייה.

בפרסום על הטיפות נכתב: “הטיפות של הגה”צ הרב אליעזר ברלנד שליט”א” – מי שריצה עונש מאסר בפועל לאחר שהורשע, בין השאר, בביצוע מעשים חמורים.

מבירור באתר של ‘שובו בנים’, מיד עם קבלת המסקנות של משרד הבריאות, עולה שמכירת ‘טיפות הפלא’ נמשכת כסדרה, ואף נוספו עדויות על אנשים שלכאורה ניסו את התרופה וזכו להירפא ממחלות שונות.

ישראל היום מציין כי “את תגובתו של הרב ברלנד לא ניתן היה להשיג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב הקדוש
    06/07/2017 12:33
    נחמן
  1. זה לא החומר זה הברכה של הרב