אבי גבאי: “אשמח שהרצוג ימשיך להיות יו”ר האופוזיציה אם אבחר”

השר לשעבר, שמתמודד בסיבוב השני על תפקיד יו"ר העבודה מול עמיר פרץ, אמר כי ישמח שהרצוג ימשיך בתפקידו • גבאי עצמו לא יכול למלא את התפקיד, מאחר שאינו ח"כ • "זה לא מטבע לסחור בו. הרצוג הביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו. להיפך, ההוגנות והענייניות מחייבים שימשיך"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשע"ז / 06.07.2017 09:57

המועמד לראשות מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס הבוקר (חמישי) לשאלה מי יכהן כיו”ר האופוזיציה – במידה והוא יבחר לראשות מפלגת העבודה, בשעה שהוא איננו מכהן כיום כחבר בכנסת.

גבאי הצהיר בגל”צ כי אם יבחר, ישמח שיצחק הרצוג ימשיך לכהן כיושב ראש האופוזיציה. “אני מתכוון בכל מקרה לבקש מיצחק הרצוג שימשיך בתפקידו כיושב ראש האופוזיציה. אין לי שום עניין במידה ואבחר להחליף אותו במישהו אחר, אני חושב שזה לא נכון. אני הודעתי לו שגם אם הוא יתמוך בעמיר פרץ מבחינתי יישאר יושב ראש האופוזיציה”.

“מתחילת הדרך הבטחתי לציבור ענייניות והוגנות. אני לא עושה דילים של השיטות הישנות שהביאו את העבודה לאופוזיציה”, אמר גבאי.

“אני עושה פוליטיקה שונה וקורא לכולם להצטרף אליי”, הצהיר גבאי, “אצלי, ההבטחה היחידה היא להצטרף להחלפת הממשלה בראשות נתניהו”.

“לשם כך, מיד לאחר הפריימריס נחזק את העבודה האופוזיציונית בכנסת אבל לצידה נפתח בקמפיין להבאת קהלים חדשים למפלגה. נהיה בכל מקום שבו ניתן לשכנע ופחות אצל המשוכנעים”, הוסיף גבאי.

“בנוסף, תפקיד יו”ר האופוזיציה הוא לא מטבע לסחור בו”, ציין גבאי, “יצחק (בוז’י) הרצוג נבחר והביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו. להיפך, ההוגנות והענייניות מחייבים שימשיך בתפקיד ואשמח אם יסכים לכך”.

“כמובן שאני קורא לו כמו לעמר ולאראל להצטרף אליי כדי להחליף את נתניהו”, הדגיש גבאי. “אנחנו מתחילים היום במסע להרחבת הקהלים שתומכים בנו כדי להחליף את נתניהו”.

סקקרים לקראת הסיבוב השני בבחירות המקדימות מעידים כי עמיר פרץ זוכה למנדט אחד יותר מאבי גבאי בבחירות כלליות, בסקר נוסף שני המועמדים מביאים מספר מושבים זהה.

פרופסור קמיל פוקס, שערך את הסקר בעבור אתר ‘וואלה’, העריך בשיחה בגלצ כי העבודה חוזרת לקחת קולות מיאיר לפיד.

“מתחיל עידן חדש של מפלגת העבודה, היא נמצאת על המפה. בסקרים הקודמים בערך 40% מהם אמרו שהיו מצביעים ליש עתיד, היום זה ירד ל-25%”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות