בגלל חקירת דרעי: משרד החינוך עצר 1.2 מיליון ש”ח למפעלות שמחה

במשרד החינוך עיכבו העברת 1.2 מיליון שקל לעמותת 'מפעלות שמחה של משפחת דרעי, שהתנהלותה נחקרת על ידי המשטרה • חברי הכנסת של ש"ס התערבו - והכסף הועבר • גורם המעורה בפרשה: "למשרד החינוך אין סמכות חוקית לעכב את התקציב, גם אם מתנהלת חקירה"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשע"ז / 05.07.2017 22:35

משרד החינוך עיכב תקציב חודשי בסך 1.2 מיליון שקל לעמותת ‘מפעלות שמחה’ של יפה דרעי – זאת בעקבות חקירת המשטרה על ההתנהלות הכספית בעמותה.

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, חברי כנסת מש”ס היו בין אלה שהפעילו לחצים על המשרד כדי שיעביר את הכסף – כפי שאכן לבסוף התבצע היום.

רשת ‘מפעלות שמחה’, בה לומדות כ-800 תלמידות, מקבלת מיליוני שקלים בשנה ממשרד החינוך, והתקציב החודשי המדובר מיועד בעיקר למשכורות של אנשי הצוות בעמותה.

עיכובו גרם ללחץ גדול בקרב בני משפחת דרעי המנהלים אותה ואלה פנו למשרד, זעמו על עיכוב התקציב וטענו כי אין לכך הצדקה.

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה:  “למשרד החינוך אין סמכות חוקית לעכב את התקציב, גם אם מתנהלת חקירה נגד העמותה. כל טענה על לחצים חיצוניים מגוחכת”.

שיפי סננס, בתם של אריה ויפה דרעי, המכהנת כמנכ”לית העמותה, מסרה בתגובה לוואלה: “בחודש האחרון התקציב השוטף לא הועבר על ידי משרד החינוך. פנינו לגורמי המקצוע במשרד החינוך שעמם אנו בקשרי עבודה שוטפים, אנשי המשרד טיפלו ותיקנו מידית במקצועיות את הבעיה וברוך השם הכסף הועבר, וכך גם החודש נוכל לשלם את שכרם של כ-300 מורות ואנשי צוות שמוסרים נפשם למען כמעט אלף בנות התיכון והסמינר”.

העמותה של יפה דרעי עלתה לכותרות כחלק מהחקירה המתנהלת נגד שר הפנים.

בחודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותה, שלטענתה עשויים לשפוך אור על חשדות שעלו נגד השר ורעייתו.

משרד החינוך סירבו להגיב על הידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות